Norgesmesterskap i karate – finale i kveld

Med rundt 600 deltakere fra 82 klubber i NM i karate blir det svært spennende hvem som ender i finalene som sendes direkte på TV2 Sportskanalen i kveld, lørdag klokken 18:00.

Karatebilde Foto : Jens Haugen

Mesterskapet for fullkontakt starter lørdag morgen med innledende kamper i Hovseter Idrettshall og avsluttes med superfinale på Scandic Hotell Fornebu klokken 18:00.

- Vi er utrolig glade for at det er historisk stor deltagelse og ikke minst at det er så mange klubber som deltar. Med så mange utøvere blir det en svært tøff konkurranse når de beste utøverne i Norge tørner sammen i finalene, sier Dag Jacobsen, sportssjef i Norges Kampsportforbund.

Superfinalen på TV 2

Superfinalene som består av de beste finalene fra de forskjellige konkurransegrenene starter klokken 18.00 og er ferdig klokken 20.00 på lørdag. TV 2 Sportskanalen og TV 2 Sumo skal ha direktesending fra superfinalene. Tidligere landslagsutøver og landslagstrener Sveinung Byberg kommenterer.

Kongepokaler

Steffen Larsen fra Tiger karateklubb vant Kongepokalen i fjor. I år skal det deles ut to Kongepokaler og det er knyttet stor spenning til hvem som stikker av med seieren.

Norges Kampsportforbund arrangerer karate-NM i samarbeid med Troll Karateklubb Bushido, Lørenskog Karate Klubb, NKF Shobu Ippon Komite og Sakura Karate Klubb.

Fakta og Kontaktpersoner

Daniel Sønstevold: 45 51 21 10

Sportssjef Dag Jacobsen: 92 25 59 88

WKF - Oversikt over alle klubber og utøvere som er påmeldt:

Ippon - Oversikt over alle klubber og utøvere som er påmeldt:

Fullkontakt - Oversikt over alle klubber og utøvere som er påmeldt:

Medieguide og oversikt Kongepokalvinnere:

Karatebilde Foto : Jens Haugen

Norges Kampsportforbund (NKF) er det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.