NorgesGruppen velger Frende - lanserer Trumf Forsikring

Nyetablerte Trumf Forsikring AS skal formidle liv- og skadeforsikringer levert av Frende Forsikring.

Trumf Forsikring AS er eid av NorgesGruppen.

- Avtalen om forsikringsformidling vil gi nær 2,4 millioner Trumf-medlemmer tilbud om noen av landets beste forsikringer til konkurransedyktige priser, sier daglig leder av Trumf Forsikring, Sverre Lexow. I tillegg opparbeider medlemmene Trumf-bonus på forsikring.

Forbrukerundersøkelser viser at forsikringstjenester er attraktive medlemsfordeler i fordelsprogram. Forsikringsportalen lanseres 15. juni.

Langsiktig samarbeid
- Ambisjonen vår er å ha et langsiktig samarbeid med Frende, der vi videreutvikler forsikringstilbudet basert på vår kundeplattform og fordelsprogram for å differensiere oss i markedet, sier Lexow.

Forsikringene kan kjøpes på trumf.no eller på telefon hos en rådgiver på kundesenteret Trumf Forsikring har etablert hos Frende i Bergen.

Kraftig vekst
Avtalen med NorgesGruppen vil bidra til en bredere distribusjon av Frende Forsikring, som eies av 15 norske sparebanker. Frende vokste nest mest av alle forsikringsselskapene i Norge i 2016, og har vokst mest i landet hittil i år.

- Samarbeidet med NorgesGruppen og Trumf gir Frende en unik mulighet for enda kraftigere vekst i årene fremover. Vi har stor forventning til det langsiktige potensialet i denne avtalen. Samtidig er partnerskap med en av landets største aktører er en solid anerkjennelse, sier salgs- og markedsdirektør Erik Bjordal i Frende Forsikring.

Fornøyde kunder og medlemmer
Trumf-medlemmene får rabatt når de samler forsikringene, belønning som lojal kunde og Trumf-bonus på toppen. Trumf-medlemmene får tilbud om de samme produkter, gode vilkår og forutsigbare priser som alle de andre kundene i Frende. Totalkunderabatter og lojalitetsrabatt etter tre år som forsikringskunde er standard for alle Frendekunder.

- Vi har stor tro på at også Trumf-medlemmene vil bli fornøyde med forsikringene våre og Norges beste kundeservice, sier Erik Bjordal. Markedsundersøkelser (EPSI 2016) viser at Frende også har de mest fornøyde kundene i landet etter skadeoppgjør.

Om NorgesGruppen

-          NorgesGruppen sin landsdekkende virksomhet danner et viktig grunnlag for den lokale verdiskapingen i det norske samfunnet. Over 1 850 dagligvarebutikker fordelt over hele landet, hvorav cirka 60 prosent kjøpmannseide, tilbyr mat- og drikkevarer fra hele spekteret av store internasjonale leverandører til norske lokale leverandører.

-          Visjonen om å gi deg en bedre hverdag skal realiseres ved å yte god service, være konkurransedyktig, gi inspirasjon, sikre god kvalitet og sikre trygg mat.

-          Forretningsidéen til NorgesGruppen er å være et ledende handelsforetak innenfor forbruksvarer i Skandinavia med hovedfokus i Norge. Kundenes behov skal være selskapets rettesnor, og vår virksomhet skal være basert på langsiktighet, tillit, kompetanse, effektivitet og lønnsomhet i hele verdikjeden.

-          Trumf er NorgesGruppen sitt fordelsprogram med 2,4 millioner medlemmer.

Om Frende

-          Et av landets raskest voksende forsikringsselskap, etablert i 2007.

-          Eid av 15 norske sparebanker og med egne salgssentre representert over 200 steder landet rundt.

-          Tilbyr forsikringer til både privatpersoner og bedrifter

-          Over 200.000 kunder totalt

-          Frende Forsikring har hovedkontor i Bergen

-          Flere ganger kåret til best på kundeservice og skadeoppgjør

-          Blant Norges beste i pris- og vilkårssammenligninger på bilforsikring, reiseforsikring og barneforsikring flere år på rad.

Ingrid Solberg Gundersen, kommunikasjonssjef, NorgesGruppen, 97 51 44 95
Erik Bjordal, salgs- og markedsdirektør, Frende Forsikring, 40 47 17 90
Heidi Tofterå Slettemoen, kommunikasjonssjef, Frende Forsikring, 97 02 97 02

Nyetablerte Trumf Forsikring AS skal formidle liv- og skadeforsikringer levert av Frende Forsikring til 2,4 millioner trumfmedlemmer forteller Erik Bjordal, salgs- og markedsdirektør i Frende (t.v.) og daglig leder Sverre Lexow i Trumf Forsikring.
Nyetablerte Trumf Forsikring AS skal formidle liv- og skadeforsikringer levert av Frende Forsikring forteller Erik Bjordal, salgs- og markedsdirektør i Frende (t.v.) og daglig leder Sverre Lexow i Trumf Forsikring.

Jonsvollsgaten 2

Frende Forsikring har noen av Norges mest fornøyde forsikringskunder. Vi bryr oss litt ekstra om deg, ditt og dine!

Helnorske Frende eies av solide sparebanker og brannkasser og har rådgivere landet rundt. Vi har over 300 ansatte ved hovedkontoret i Bergen, og rundt 270.000 privat- og bedriftskunder med forsikringsløsninger innen skadeforsikring og livsforsikring.