NorgesGruppen velger Frende - lanserer Trumf Forsikring

Nyetablerte Trumf Forsikring AS skal formidle liv- og skadeforsikringer levert av Frende Forsikring.

Trumf Forsikring AS er eid av NorgesGruppen.

- Avtalen om forsikringsformidling vil gi nær 2,4 millioner Trumf-medlemmer tilbud om noen av landets beste forsikringer til konkurransedyktige priser, sier daglig leder av Trumf Forsikring, Sverre Lexow. I tillegg opparbeider medlemmene Trumf-bonus på forsikring.

Forbrukerundersøkelser viser at forsikringstjenester er attraktive medlemsfordeler i fordelsprogram. Forsikringsportalen lanseres 15. juni.

Langsiktig samarbeid
- Ambisjonen vår er å ha et langsiktig samarbeid med Frende, der vi videreutvikler forsikringstilbudet basert på vår kundeplattform og fordelsprogram for å differensiere oss i markedet, sier Lexow.

Forsikringene kan kjøpes på trumf.no eller på telefon hos en rådgiver på kundesenteret Trumf Forsikring har etablert hos Frende i Bergen.

Kraftig vekst
Avtalen med NorgesGruppen vil bidra til en bredere distribusjon av Frende Forsikring, som eies av 15 norske sparebanker. Frende vokste nest mest av alle forsikringsselskapene i Norge i 2016, og har vokst mest i landet hittil i år.

- Samarbeidet med NorgesGruppen og Trumf gir Frende en unik mulighet for enda kraftigere vekst i årene fremover. Vi har stor forventning til det langsiktige potensialet i denne avtalen. Samtidig er partnerskap med en av landets største aktører er en solid anerkjennelse, sier salgs- og markedsdirektør Erik Bjordal i Frende Forsikring.

Fornøyde kunder og medlemmer
Trumf-medlemmene får rabatt når de samler forsikringene, belønning som lojal kunde og Trumf-bonus på toppen. Trumf-medlemmene får tilbud om de samme produkter, gode vilkår og forutsigbare priser som alle de andre kundene i Frende. Totalkunderabatter og lojalitetsrabatt etter tre år som forsikringskunde er standard for alle Frendekunder.

- Vi har stor tro på at også Trumf-medlemmene vil bli fornøyde med forsikringene våre og Norges beste kundeservice, sier Erik Bjordal. Markedsundersøkelser (EPSI 2016) viser at Frende også har de mest fornøyde kundene i landet etter skadeoppgjør.

Om NorgesGruppen

-          NorgesGruppen sin landsdekkende virksomhet danner et viktig grunnlag for den lokale verdiskapingen i det norske samfunnet. Over 1 850 dagligvarebutikker fordelt over hele landet, hvorav cirka 60 prosent kjøpmannseide, tilbyr mat- og drikkevarer fra hele spekteret av store internasjonale leverandører til norske lokale leverandører.

-          Visjonen om å gi deg en bedre hverdag skal realiseres ved å yte god service, være konkurransedyktig, gi inspirasjon, sikre god kvalitet og sikre trygg mat.

-          Forretningsidéen til NorgesGruppen er å være et ledende handelsforetak innenfor forbruksvarer i Skandinavia med hovedfokus i Norge. Kundenes behov skal være selskapets rettesnor, og vår virksomhet skal være basert på langsiktighet, tillit, kompetanse, effektivitet og lønnsomhet i hele verdikjeden.

-          Trumf er NorgesGruppen sitt fordelsprogram med 2,4 millioner medlemmer.

Om Frende

-          Et av landets raskest voksende forsikringsselskap, etablert i 2007.

-          Eid av 15 norske sparebanker og med egne salgssentre representert over 200 steder landet rundt.

-          Tilbyr forsikringer til både privatpersoner og bedrifter

-          Over 200.000 kunder totalt

-          Frende Forsikring har hovedkontor i Bergen

-          Flere ganger kåret til best på kundeservice og skadeoppgjør

-          Blant Norges beste i pris- og vilkårssammenligninger på bilforsikring, reiseforsikring og barneforsikring flere år på rad.

Ingrid Solberg Gundersen, kommunikasjonssjef, NorgesGruppen, 97 51 44 95
Erik Bjordal, salgs- og markedsdirektør, Frende Forsikring, 40 47 17 90
Heidi Tofterå Slettemoen, kommunikasjonssjef, Frende Forsikring, 97 02 97 02

Nyetablerte Trumf Forsikring AS skal formidle liv- og skadeforsikringer levert av Frende Forsikring til 2,4 millioner trumfmedlemmer forteller Erik Bjordal, salgs- og markedsdirektør i Frende (t.v.) og daglig leder Sverre Lexow i Trumf Forsikring.
Nyetablerte Trumf Forsikring AS skal formidle liv- og skadeforsikringer levert av Frende Forsikring forteller Erik Bjordal, salgs- og markedsdirektør i Frende (t.v.) og daglig leder Sverre Lexow i Trumf Forsikring.