Avinor

Norgesglasset vant bransjepris

Norgesglasset på Avinor Oslo lufthavn sikret førsteplassen for god design under forrige ukes FAB Awards i Helsinki.

Select Service Partner (SSP) stakk av med en av de gjeveste utmerkelsene under årets FAB Awards da Norgesglasset på Oslo lufthavn vant designprisen «Outstanding Food & Beverage Design of the Year» i forrige uke.

I tillegg ble SSPs Haven på utland kåret til den regionale vinneren i Europa i kategorien «Food to go».

- At Norgesglasset og Haven vinner disse utmerkelsene er gledelig og fortjent, og ikke minst en solid anerkjennelse av arbeidet som er blitt lagt ned i å øke bredden og kvaliteten i vårt serveringstilbud på Oslo lufthavn, sier kommersiell sjef på Oslo lufthavn, Per-Rune Lunderby.

Kårer de beste og mest innovative

FAB Awards er en internasjonal konkurranse som utviklet for å anerkjenne det beste og mest innovative innen mat og drikke på flyplasser og jernbanestasjoner verden over innenfor ulike kategorier. I år fant konferansen og prisutdelingen sted i Helsinki.

Designprisen er en av de gjeveste utmerkelsene, og Norgesglasset vant førsteplass, etterfulgt av Global Bazaar på Newark Liberty International Airport.

Det er arkitektfirmaet Snøhetta som har tegnet baren på Gardermoen. I tillegg til de 4.230 Norgesglassene som er brukt til å skape barens tak, vegger og lamper, får gjestene også servert både mat og drikke fra Norgesglass.

- Vi er stolte og glade over utmerkelsene både til Haven og Norgesglasset! Haven er et grønt, friskt og nytt alternativ, mens Norgesglasset har sitt utgangspunkt i en lang norsk tradisjon, gitt et moderne uttrykk i samarbeid med Snøhetta. Jeg vil gjerne benytte anledningen til å takke våre medarbeidere som sørger for minnerike opplevelser for våre gjester hver eneste dag. Vi gleder oss til å ønske stadig nye reisende velkommen til Haven, Norgesglasset og til alle våre andre serveringssteder sier Bente Brevik, adm. direktør i SSP Norge.

Sunn «Food to go»

Haven, som ble europavinner i kategorien «Food to go» er en av serveringsstedene som ble åpnet i forbindelse med den nye terminalen i fjor, og har satset sunn og rask mat.

Oslo lufthavns kommunikasjonssjef Joachim Westher Andersen oppfordrer de reisende til å ta turen innom de to prisvinnende serveringsstedet og flyplassens nye restauranttilbud i sommer:

- Vi anbefaler at man tar seg ekstra tid, da det er svært mange som skal ut og fly i ferien. Det kan også bety ekstra tid til å senke skuldrene og til å nyte et bedre måltid på et av våre mange fine spisesteder, sier han.

PressetelefonPressetelefon til bruk for journalister

Pressevakttelefon kun til bruk for journalister.
Reisende kan få informasjon ved å ringe passasjerservice på 67 03 00 00.

Tel:918 15 614presse@avinor.no

Norgesglasset
Norgesglasset
Haven Oslo lufthavn

Om Avinor

Avinor

+47 67 03 00 00https://avinor.no

Avinor har ansvar for 43 statlig eide lufthavner, og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.

Avinor er en drivkraft i miljøarbeidet i luftfarten og en pådriver for å redusere de samlede klimagassutslippene fra norsk luftfart. Selskapet har en ledende rolle i arbeidet med utvikling av el-fly, og leveranse av biodrivstoff til fly.

Avinor bidrar hvert år til 50 millioner sikre og effektive flyreiser. Om lag halvparten av disse er til og fra Oslo lufthavn.

Rundt 2.800 medarbeidere har ansvar for å planlegge, bygge ut og drive et samlet lufthavn- og flysikringssystem. Avinors virksomhet finansieres gjennom luftfartsavgifter og kommersiell virksomhet på flyplassene.

- Avinors offentlige journal

Følg pressemeldinger fra Avinor

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avinor