Norgesglasset vant bransjepris

Norgesglasset på Avinor Oslo lufthavn sikret førsteplassen for god design under forrige ukes FAB Awards i Helsinki.

Select Service Partner (SSP) stakk av med en av de gjeveste utmerkelsene under årets FAB Awards da Norgesglasset på Oslo lufthavn vant designprisen «Outstanding Food & Beverage Design of the Year» i forrige uke.

I tillegg ble SSPs Haven på utland kåret til den regionale vinneren i Europa i kategorien «Food to go».

- At Norgesglasset og Haven vinner disse utmerkelsene er gledelig og fortjent, og ikke minst en solid anerkjennelse av arbeidet som er blitt lagt ned i å øke bredden og kvaliteten i vårt serveringstilbud på Oslo lufthavn, sier kommersiell sjef på Oslo lufthavn, Per-Rune Lunderby.

Kårer de beste og mest innovative

FAB Awards er en internasjonal konkurranse som utviklet for å anerkjenne det beste og mest innovative innen mat og drikke på flyplasser og jernbanestasjoner verden over innenfor ulike kategorier. I år fant konferansen og prisutdelingen sted i Helsinki.

Designprisen er en av de gjeveste utmerkelsene, og Norgesglasset vant førsteplass, etterfulgt av Global Bazaar på Newark Liberty International Airport.

Det er arkitektfirmaet Snøhetta som har tegnet baren på Gardermoen. I tillegg til de 4.230 Norgesglassene som er brukt til å skape barens tak, vegger og lamper, får gjestene også servert både mat og drikke fra Norgesglass.

- Vi er stolte og glade over utmerkelsene både til Haven og Norgesglasset! Haven er et grønt, friskt og nytt alternativ, mens Norgesglasset har sitt utgangspunkt i en lang norsk tradisjon, gitt et moderne uttrykk i samarbeid med Snøhetta. Jeg vil gjerne benytte anledningen til å takke våre medarbeidere som sørger for minnerike opplevelser for våre gjester hver eneste dag. Vi gleder oss til å ønske stadig nye reisende velkommen til Haven, Norgesglasset og til alle våre andre serveringssteder sier Bente Brevik, adm. direktør i SSP Norge.

Sunn «Food to go»

Haven, som ble europavinner i kategorien «Food to go» er en av serveringsstedene som ble åpnet i forbindelse med den nye terminalen i fjor, og har satset sunn og rask mat.

Oslo lufthavns kommunikasjonssjef Joachim Westher Andersen oppfordrer de reisende til å ta turen innom de to prisvinnende serveringsstedet og flyplassens nye restauranttilbud i sommer:

- Vi anbefaler at man tar seg ekstra tid, da det er svært mange som skal ut og fly i ferien. Det kan også bety ekstra tid til å senke skuldrene og til å nyte et bedre måltid på et av våre mange fine spisesteder, sier han.

PressetelefonPressetelefon til bruk for journalister

Pressevakttelefon kun til bruk for journalister. Reisende kan få informasjon ved å ringe passasjerservice på 67 03 00 00.

918 15 614 presse@avinor.no

Norgesglasset