Norges Tennisforbund inngår medieavtale med Amedia

Amedia og selskapets nettverk av 64 lokalaviser landet over har kjøpt TV- og web-TV-rettighetene til NM i tennis i Frognerparken i 2018.

Victor Durasovic er regnet som Norges nest beste tennisspiller, etter Casper Ruud.

I tillegg har Amedia en opsjon på rettighetene for NM, Davis Cup, Fed Cup, samt flere mindre turneringer på norsk jord i 2019 og 2020. NM i Frognerparken går i år over 2 uker, med senior-elite og U14-klassen fra 3. til 11. august. Uken etter spilles de øvrige juniorklassene U16 og U19.

I tillegg til direktesending av semifinalene og finalene 10. og 11. august, vil Amedia streame flere kamper tidligere i turnering. Alle kampene som sendes vil være tilgjengelige for alle Amedias abonnenter gjennom deres lokalavisnettverk, samt gjennom Oslo-baserte Nettavisen.

- Vi gleder oss til å gjøre tennis allment tilgjengelig i Norge, sier Helge Birkelund, direktør for sportsutvikling i Amedia.

- Dette er en stor og god avtale for norsk tennis som vil gi oss mer synlighet, samt spre det glade budskap om norsk tennis på flere nivåer i hele landet. Gjennom Amedias nettverk kan både områder og utøvere fra steder som ikke tradisjonelt forbindes med tennis også få mer oppmerksomhet. Amedia er et av Norges største mediekonsern. De satser på spredning i digitale kanaler som også er en viktig del av NTFs strategi. Vi er glade for å få Amedia på laget, sier markedssjef i Norges Tennisforbund Håkon Bjercke.

Det er 10. gangen NM i tennis arrangeres i Frognerparken i regi av Norges Tennisforbund. Årets hovedsponsor er Realkapital Investor.

Anders Opdahl, Konserndirektør Amedia tlf 99214628

Håkon Bjercke, Markedssjef Norges Tennisforbund, tlf 90762776