Norges mest populære app bruker teknologi fra Nets Storebox

6.3.2017 08:00 | Nets Branch Norway

(Oslo, 6. mars 2017) REMA1000 har oppnådd stor suksess med lojalitetsappen «Æ» som gir registrerte kunder rabatter på sine mest kjøpte varer.

Siden lanseringen 4. januar har «Æ» dominert det norske app markedet med mer enn million nedlastninger. Således er dette en av de mest suksessfulle lanseringene av ett lojalitetskonsept i Norden, både i forhold til volum og den hurtige adopsjonsraten. I tillegg har REMA 1000 fått svært gode tilbakemeldinger fra kundene på appen og fordelene som er i programmet.

Ett viktig element i appen er teknologien fra Nets Storebox. Denne benyttes til sikker lagring av kortopplysningene i ett beskyttet miljø, samt funksjonaliteten som i etterkant identifiserer kunden for å oppnå en best mulig kjøpsopplevelse.

— Trenden innen varehandel er at de store aktørene etablerer egne apper, som i motsetning til de generelle lojalitetskortene, tilbyr enkle og personaliserte løsninger. I tillegg kan de blant annet enkelt utvides med nye funksjoner som digitale kvitteringer, målrettete tilbud og gode visualiseringer av opptjente bonuspoeng. «Æ» er ett eksempel på hvordan Nets kan levere innebygde løsninger for å fullføre brukeropplevelsen direkte i appen, sier Asger Hattel, Group Executive Vice President og leder for Merchants Services i Nets.

— Vi er veldig fornøyde med Storebox og med jobben de har utført. Med denne løsningen kan kunden benytte sin foretrukne betalingsmetode og den fungerer som identifikasjon for å håndtere en sømløs brukeropplevelse, sier CIO/CTO Petter Aamot Vangstein, hos REMA 1000.

Storebox eies av Nets og er blant Nordens ledende leverandører av digitale kvitteringsløsninger med kontorer i København, Stockholm og Oslo.