Primetime Norge

Norges første Live Streaming Quiz-show-app på mobilen

Live streaming quiz-app, Primetime, som er en av de nyeste app- og media suksessene i Sverige de siste årene, inntar Norge.

Den norske versjonen av Primetime med norske verter har sin første livesending fredag 29. mars kl. 19.00.

Siden mars i fjor har tusenvis av svenske mobiltelefoner vibrert med en push-melding kl. 20 hver kveld. Dette indikerer at en vert skal snart dukke opp på din mobilskjerm, hvor 11 spørsmål snart skal stilles.

I noen dager vil Primetime avdekke bestemte tema, for eksempel: sport eller musikk. Hvert spørsmål leses av verten og vises på skjermen sammen med tre svaralternativer. Spillerne har 10 sekunder på å klikke på et svar. Hvis du svarer riktig, fortsetter man til neste spørsmål. Hvis du svarer riktig på alle 11 spørsmålene, vinner du premiepotten. Hvis flere vinner, så deles premiepotten.

Appen er gratis å laste ned, og det er gratis å bli med. Hvis du vinner penger, kan du enten få premien betalt til bankkontoen eller velge å donere pengene for et veldedighetsformål. Under sending, som vanligvis tar ca. 15 minutter kan spillerne chatte med hverandre og verten. 41 spillere deltok i første sending i Sverige. Bare 10 måneder senere hadde appen over 100 000 spillere hver kveld. Totalt har flere enn 1 000 000 svensker lastet ned appen.

Nå har Primetime kommet til Norge. Den norske versjonen av Primetime med norske verter har sin første livesending fredag 29. mars 2019 kl. 19.00. Daniel Weilar som er medgründen av Sventertainment som er selskapet bak Primetime, sier: “Primetime er en nytænkning af TV quizshow formatet og bygger på tre trends vi mener er fremtiden indenfor medie- og underholdningsbranchen nemlig Live, mobil og interaktivt. Hvor man traditionelt set er passiv når man ser et quizshow på TV, er man her en aktiv del af showet og en del af et fælleskab hvor man får her-og-nu-oplevelsen via sin mobil. Det har blitt en greie. At man samles hjemme med familie, venner eller med kolleger etter arbeid, for å spille”. Daniel Weilar fortsetter: ”Primetime er samtidig en helt ny type mediekanal hvor vi på kreative måder sammen med sponsorer og andre partnere kan udvikle ideer og aktiviteter. Som løbende er med til at gøre showet sjovere og bedre og dermed skaber øget værdi for spillerne”

For mere informasjon, vennligst kontakt
Daniel Weilar: daniel.weilar@primetimequiz.com

Les mere om Primetime på www.primetimequiz.no
Følg oss på Instagram @primetimenorge
Firmaet som står bak Primetime, er Sventertainment Norge AS.

Bilder

Daniel Weilar, CEO

Om Primetime Norge

Følg saker fra Primetime Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Primetime Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.