Norges campingfavoritt 2016: Nordmenn mobiliserer for sin campingfavoritt

(Oslo 19. juli 2016) Stemmene strømmer inn til konkurransen som skal kåre Norges campingfavoritt 2016.

Én måned ut i konkurransen har 9 700 personer stemt på sin favoritt, og 493 campingplasser har blitt nominert på www.mincampingfavoritt.no

Olderelv Camping i Skibotn ligger for øyeblikket i tet, tett etterfulgt av Laftetunet Hytte og Fritidssenter på Dokka. Fjorårets vinner Dønfoss Camping i Skjåk har inntatt fjerdeplassen i konkurransen, like etter Tornes Fjordcamping i Tornes i Romsdal.

– Med nærmere 500 nominerte campingplasser og 9 700 stemmer er det tydelig at lokalsamfunnene klarer å mobilisere for sin favoritt. Det er inspirerende å se at folk engasjerer seg i så stor grad og at campingtrenden vokser. Det er tett i toppen, men mye kan fortsatt skje, sier Erik Neergaard, marketing manager i Gule Sider.

Det er Gule Sider som står bak den årlige kåringen, men det er folket selv som nominerer og stemmer. Gule Sider ønsker med kåringen å sette fokus på lokalt næringsliv og norske feriedestinasjoner.

–Det kryr av idylliske campingperler i Norge. Vi er glade for å se at fler og fler velger Norge som feriedestinasjon, og jobber for at folk skal vite om disse campingplassene når de velger overnattingssteder i ferien.

Du kan stemme på din campingfavoritt helt frem til 12. august på www.mincampingfavoritt.no. Campingplassen med flest stemmer vinner kåringen og stikker av med tittelen.

Foreløpig topp 20-liste

1. Olderelv Camping (Skibotn)
  2. Laftetunet Hytta og Fritidssenter, Dokka Camping (Dokka)
  3. Tornes Fjordcamping (Tornes i Romsdal)
  4. Dønfoss Camping (Skjåk)
  5. Hauganfjæra Camping (Frosta)
  6. Vegset Camping og Cafe (Snåsa)
  7. Føllingstua Camping (Steinkjer)
  8. Aurdal Fjordcamping og Hytter (Aurdal)
  9. Fagernes Campingpark (Fagernes)
  10. Aglen Camping (Fosslandsosen)
  11. Surnadal Camping Brekkøya (Surnadal)
  12. Kvam Motell og Camping (Steinkjer)
  13. Hekshusstranda Camping (Kapp)
  14. Leka motell og camping
  15. Torpevannet Feriepark (Helgeroa)
  16. Midnattsol Camping (Bleik)
  17. Langnes Camping (Grong)
  18. Koa Camping (Inderøy)
  19. Moskenes Camping (Lofoten)
  20. Krøderen Camping AS (Krøderen)

Slik stemmer du på din campingfavoritt:

Gå inn på www.mincampingfavoritt.no, og nominer eller stem på din campingfavoritt.

Du kan stemme helt frem til 12. august. Campingplassen med fleste stemmer vinner og blir kåret til hele Norges campingfavoritt 2016.

Del gjerne dine beste campingminner med oss på Instagram under #mincampingfavoritt.

Erik Neergaard, Marketing Manager

Mobil 481 09 920/ e-post erik.neergaard@eniro.no