Norges campingfavoritt 2016: Kampen om å bli Norges campingfavoritt tilspisser seg

(Oslo 2. august 2016) Campingfolket mobiliserer for sin favoritt, og i løpet av de to siste ukene har 6.000 nye stemmer blitt avgitt på www.mincampingfavoritt.no

Over 520 norske campingplasser har foreløpig blitt nominert til Norges campingfavoritt på www.mincampingfavoritt.no, ogmer enn 15.000 personer har så langt gitt sin stemme til campingplassen de liker best i Norge. Olderelv Camping i Skibotn holder fortsatt stand på topp, etterfulgt av Laftetunet Hytte og Fritidssenter på Dokka. Tredjeplassen er det hard kamp om, og få stemmer skiller Fargernes Campingpark i Fagernes, Dønfoss Camping i Skjåk og Tornes Camping i Tornes i Romsdal.

– Konkurransen begynner virkelig å ta seg opp, og det er kjempegøy å se at det har blitt avgitt så mange stemmer den siste uken. Med halvannen uke igjen av konkurransen, er det fortsatt mulig å utfordre første- og andreplassen. Nå gjelder det for campinggjester og lokalbefolkning å stemme på sin favoritt, sier Erik Neergaard, marketing manager i Gule Sider.

Den siste uken har Fagernes Campingpark rykket opp fra en niende til en tredjeplass, og beviser med det at mye kan skje på kort tid. Men også tilhengerne av fjorårets vinner Dønfoss Camping har mobilisert godt den siste tiden, og campingplassen har på få dager fått flere hundre nye stemmer. Dermed har forrige ukes bronse-kandidat Tornes Camping blitt dyttet ned fra pallen til en foreløpig femteplass.

– Mye kan fortsatt skje, men da må folk fortsette å stemme! Vi gleder oss til å finne ut hvem det norske folk kårer til Norges Campingfavoritt 2016, sier Neergaard.

Det er Gule Sider som står bak den årlige kåringen, men det er folket selv som nominerer og stemmer. Gule Sider ønsker med kåringen å sette fokus på lokalt næringsliv og norske feriedestinasjoner.

Du kan stemme på din campingfavoritt helt frem til 12. august på www.mincampingfavoritt.no. Campingplassen med flest stemmer vinner kåringen og stikker av med tittelen.

Foreløpig topp 20-liste

1. Olderelv Camping (Skibotn)
  2. Laftetunet Hytta og Fritidssenter, Dokka Camping (Dokka)
  3. Fagernes Campingpark (Fagernes)
  4. Dønfoss Camping (Skjåk)
  5. Tornes Fjordcamping (Tornes i Romsdal)
  6. Vegset Camping og Cafe (Snåsa)
  7. Hauganfjæra Camping (Frosta)
  8. Aurdal Fjordcamping og Hytter (Aurdal)
  9. Føllingstua Camping (Steinkjer)
  10. Aglen Camping (Fosslandsosen)
  11. Surnadal Camping Brekkøya (Surnadal)
  12. Krøderen Camping AS (Krøderen)
  13. Kvam Motell og Camping (Steinkjer)
  14. Moskenes Camping (Lofoten)
  15. Hekshusstranda Camping (Kapp)
  16. Omlidstranda Camping (Nevlunghamn)
  17. Leka motell og camping
  18. Torpevannet Feriepark (Helgeroa)
  19. Midnattsol Camping (Bleik)
  20. Koa Camping (Inderøy)

Slik stemmer du på din campingfavoritt:

Gå inn på www.mincampingfavoritt.no, og nominer eller stem på din campingfavoritt.

Du kan stemme helt frem til 12. august. Campingplassen med fleste stemmer vinner og blir kåret til hele Norges campingfavoritt 2016.

Del gjerne dine beste campingminner med oss på Instagram under #mincampingfavoritt.

Erik Neergaard, Marketing Manager

Mobil 481 09 920/ e-post erik.neergaard@eniro.no