Norges beste reiseforsikring - Frende

22.2.2016 15:34 | Frende Forsikring

Ferien går ikke alltid som planlagt, og hvert år bruker en av fem reiseforsikringen sin i Frende.

I årets første store reiseforsikringstest, gjennomført av Analytika for penger.no og VG, får reiseforsikringen i Frende terningkast 6. Den er også den rimeligste av de beste, og er kåret til Norges beste flere år på rad.

Visste du at?

Reiseforsikringen i Frende
- gjelder på fritiden og på reise i hele verden i inntil 65 dager

- har ubegrenset dekning for medisinsk behandling

- dekker tapt reisegods inntil kr. 500.000

- dekker avbestilling inntil kr. 500.000

- dekker forsinket bagasje inntil kr. 5000 per person

- har ubegrenset dekning for hjemtransport ved sykdom eller ulykke

- har dekning for kriseterapi etter ulykke eller skade på reise

- har norskspråklig alarmsentral med medisinsk personell 24/7

Det kan fort bli dyrt å bli syk eller skadet i utlandet, men du slipper å legge ut penger for behandlingen selv, når sykehuset vet at reiseforsikringen er i orden. Reiseforsikringen din vil kunne stille garanti for behandling så snart de blir varslet.

På sykehus i utlandet
Ofte kan det oppleves skremmende å bli innlagt på sykehus i et land hvor helsevesenet fungerer på en annen måte enn hva vi er vant til. Det er mange ukjente faktorer, som fremmed språk og kultur, usikkerhet om det medisinske, og mange tanker om det praktiske og hva som skjer videre.

Norsk alarmsentral
Frende er eneste norske forsikringsselskap med norskspråklig alarmsentral med medisinsk personell. Når du blir syk på reise er det vanlig at våre norske leger er i kontakt med behandlingsstedet og sikrer at kvaliteten på behandlingen er god. Standarden på legehjelp i utlandet er ikke alltid som i Norge, og det er ikke like lett å få hjelp overalt.

Høy medisinsk standard
Det er ikke uvanlig at lokale hoteller, taxisjåfører eller andre har avtale om å sende pasienter til en lege eller et sykehus, og får kommisjon for hver pasient de sender. Det er ikke gitt at det er de beste behandlerne du blir skysset til i slike tilfeller.

Om du har tid til det, er det anbefalt å kontakte alarmsentralen når du trenger lege. Da vil du få hjelp til å finne riktig legekontor og sykehus med høy medisinsk standard.

Alarmsentralens funksjon er å overvåke det medisinske, tilrettelegge det praktiske og sørge for at pasienten føler seg trygg tross sykdom eller skade.

Telefonnummeret du ringer fra utlandet er: +47 21 49 24 14