Norges beste kundesenter | Kundeserviceprisen til Frende Forsikring
Det er andre år på rad at Frende stikker av med den gjeveste prisen i kategorien forsikring.
- Kundene kom raskt frem til hyggelige kundebehandlere som var svært gode i dialogen med kundene, spesielt på å lytte og snakke om produktene på en god måte og gi gode løsninger, heter det i begrunnelsen fra SeeYou, som har målt 132 selskap i 16 bransjer. Resultatene er basert på 3300 såkalte «mystery calls», rollespill-samtaler.
Enda bedre enn i fjor
Frende fikk en enda høyere samlet poengsum i år enn i fjor og det var i tillegg enda større avstand til de øvrige forsikringsselskapene i kåringen.
- Det å vinne to år på rad er virkelig en bragd. Jeg er utrolig glad og stolt over å få lov til å samarbeide med en så dyktig gjeng, sier salgs- og markedsdirektør i Frende, Erik Bjordal.
Det var leder for kundesenteret service og salgsstøtte, Thomas Otto, og leder for kundesenteret utgående og nysalg, Bjørn Bohne, som tok imot prisen på gallaen under Call Center Dagene denne uken.
- Vi er kjempestolte av gjengen vår og det å vinne to år på rad er over all forventning, sier Bjørn Bohne.
De er fulle av lovord om gjengen som jobber på kundesenteret i Frende.
- Vi har fantastiske rådgivere som står på hver eneste dag for å gi kundene en god opplevelse. Å sitte i kundefront er en krevende jobb, og det ligger hard jobbing bak kompetansebygging. Alle må være på tå hev i hver eneste samtale og gi det lille ekstra til alle kunder, sier Thomas Otto.
- Vi gjør noe veldig riktig
Å bli kåret til beste kundesenter innen forsikring henger høyt i bransjen.
- Våre konkurrenter bruker mye tid og ressurser på å vinne denne prisen, og derfor er det ekstra gøy at Frende stikker av med seieren. Vi har også forbedret oss flere prosentpoeng i forhold til i fjor, noe som er gledelig og viser at vi gjør noe veldig riktig, sier Bjørn Bohne.
- Vi har tro på at vi presterer bedre ved at alle har stor frihet under ansvar. Det viser seg at dette fungerer meget godt hos oss, sier han.
Metode
Undersøkelsen gjennomføres av SeeYou i forbindelse med Call Center Dagene hvert år.
Hvert kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomførte samme rollespill, totalt 3300 samtaler. Dette betyr at alle kundesentrene ble målt opp i mot de samme spørsmålene. Rollespillene varierte for hver bransje og ble laget av SeeYou.
Målingen har fokus på å måle:
- Mottak og velkomst
- Kundebehandleren – løsning
- Avslutning og totalinntrykk
Hvert spørsmål får en poengscore basert på svaralternativene, og det hele oppsummeres i en prosentscore.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn Bohne, leder kundesenter utgående, Frende Forsikring
Mobil +47 92 41 38 93 | e-post: bjorn.bohne@frende.no
Bilder
Lenker
Om Frende Forsikring
Frende Forsikring har noen av Norges mest fornøyde forsikringskunder. Vi bryr oss litt ekstra om deg, ditt og dine!
Helnorske Frende eies av solide sparebanker og brannkasser og har rådgivere landet rundt. Vi har over 300 ansatte ved hovedkontoret i Bergen, og rundt 270.000 privat- og bedriftskunder med forsikringsløsninger innen skadeforsikring og livsforsikring.
Følg pressemeldinger fra Frende Forsikring
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Frende Forsikring på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Frende Forsikring
Stor skadeøkning i fjor: Slik stenger du hytta etter påske28.3.2024 08:02:00 CET | Aktuelt
I fjor økte antallet hytteskader med 23 prosent. - Hytteskadene kostet mer enn 1,3 milliarder kroner.
Påsken er sesongstart på sjøen: Båtskader for 660 millioner i fjor26.3.2024 07:55:00 CET | Aktuelt
Prislappen for båtskader økte med mer enn 10 prosent i fjor. - I snitt kostet båtskadene mer enn 55 000 kroner.
Tyverialarm på påskeferie: - Mange er uforsiktige med de dyreste tingene sine21.3.2024 07:59:00 CET | Aktuelt
- Du går ikke fra en tusenlapp på kafébordet. Men mange lar gjerne en jakke til 10 000 kroner ligge ubevoktet i varmestua.
Påskeutfarten: - Ikke dra tidligst mulig på ferie19.3.2024 07:57:00 CET | Aktuelt
De tre siste årene har det vært klart flest påskeulykker fredag i palmehelgen. - I fjor var det 73 bilskader hver eneste time denne dagen.
Slik løser du nabokrangelen i vår14.3.2024 07:55:00 CET | Aktuelt
Konflikter kommer gjerne til overflaten om våren. - Veldig mange nabokrangler blir unødvendig store fordi vi snakker dårlig sammen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom