Norges beste grillmat
Under NM i Kjøttprodukter i regi av Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund 3. mai, ble det klart hvem som selger den aller beste grillmaten i Norge. Coop er nok en gang best i bransjen, og stakk av gårde med den gjeve prisen «Norges beste grillserie» med den nye serien Grill Perfekt Street food. Norges beste grillpølse kommer også fra Coop! Hele 11 gull, 7 sølv og 10 bronsemedaljer fikk Coop, hvorav de fleste for produkter i serien Grill perfekt, og den nye serien Grill Perfekt Street food.
– I de to foregående NM har vi gjort storeslem, og at vi også denne gangen når opp og får beste grillserie er helt fantastisk. Det er utrolig inspirerende at vi premieres for de nye produktene våre i Street food, og spesielt den nye trendsmaken Black garlic. Allikevel er det nok «rosinen i pølsa» at vår Coop grillpølse ble kåret til Norges beste. Det gjør dagen fullkommen, sier Hege Berg-Knutsen, som er sjef for egne merkevarer i Coop.
Til sammen 330 grillprodukter, hvorav 155 pølser, 45 forskjellige burgere, samt 130 typer grillkjøtt konkurrerte om de gjeve prisene.
– Jeg tror Coops grillserien har slått an både hos eksperter og forbrukere fordi vi benytter råvarer av høy kvalitet, og fordi serien tilrettelegger for et perfekt grillmåltid, sier Berg-Knutsen.
Coops Grill Perfekt serie inneholder kun kjøtt fra den norske bonde, og sammen med Fatland har Coop blant annet lansert en helt ny og trendy smak – «Black garlic» - som tydelig slo an hos dommerne. Her ble det gullmedaljer både for fårefilet, entrecote og svinefilet med black garlic marinade. Det er Fatland Gruppen som produserer de aller fleste produktene som ble tildelt medaljer, og årets NM er en bekreftelse på at egne merkevarer holder meget høyt kvalitetsnivå.
– Dette viser hvor gode vi blir i et tett og nært samarbeid med våre leverandører og deres partnere. Nå skal vi la hele det norske folk bli kjent med våre mange nye og flotte produkter, og gleder oss til å grille perfekt i sommer også, sier Berg-Knutsen, som deler æren med mange gode kolleger, Fatland og Den Stolte Hane (3 medaljer) som er Coops leverandører.
10 på topp på grillen:
• Grillpølser – 69 %
• Burger – 56 %
• Svinekoteletter/sommerkoteletter – 52 %
• Ferdigmarinerte/krydrede grillprodukter – 41 %
• Kyllingfilet – 40 %
• Grønnsaker/vegetarmat – 38 %
• Spesialpølser – 37 %
• Svinebiff/filet – 35 %
• Biff av storfe – 35 %
• Rød fisk – 30 %
Kilde: Grillundersøkelsen er utført av analyseinstituttet YouGov for Matprat i juli 2016. 1006 personer fikk spørsmål om hvilke råvarer de pleier å grille.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom