Norge møter Makedonia og Slovakia

Herrelandslagets privatlandskamper i november er nå klare.

Norge avslutter 2017-sesongen med to bortekamper. Den første spilles mot Makedonia i Skopje lørdag 11. november, mens Slovakia er den andre motstanderen. Den kampen spilles i Trnava tirsdag 14. november.

- Jeg er veldig fornøyd med at vi har to treningskamper på plass i november. Makedonia og Slovakia er fine motstandere både reisemessig og sportslig. Slovakia har hatt gode resultater de siste årene og Makedonia har den siste tiden vist at de har utviklet seg bra. Hver samling og kamp vi har hjelper oss til å fortsette utviklingen, så dette er viktig for oss, sier landslagssjef Lars Lagerbäck.

Etter 8-0 over San Marino og 1-0 over Nord-Irland avsluttet Norge VM-kvalifiseringen på en god måte. Seirene gjorde også at Norge tok et byks til 58.plass på FIFA-rankingen.

Slovakia er nummer 24 på den samme rankingen og ble nummer to bak England i sin VM-kvalifiseringsgruppe. 18 poeng gjorde imidlertid at de ble svakeste toer og fikk dermed ikke playoff.

Makedonia er nummer 85 på FIFA-rankingen og endte nest sist i sin VM-kvalifiseringsgruppe med 11 poeng.