Norge møter Island og Panama

Det blir Island-gjensyn for Lars Lagerbäck i juni.

Det blir to kamper mot VM-klare nasjoner for Norge i juni. Island venter på bortebane 2. juni, mens Panama kommer til Ullevaal fire dager senere.

Forrige gang Norge møtte Island var på Ullevaal i juni 2016. Da vant Norge 3-2. I det påfølgende EM-sluttspillet gjorde Island stor suksess med Lars Lagerbäck som landslagssjef. Han gleder seg nå til å møte gamle kjente.

- Dette blir spennende. Man kommer ikke bort fra at alle lag man har trent har en plass i hjertet, og det er klart at fem år på Island gjorde at jeg ble litt halv-islending også. Det skal bli kjempegøy å komme til Reykjavik og møte et VM-klart lag. Hvis vi i tillegg klarer å slå dem kan vi dra derfra med et ekstra stort smil, sier Lagerbäck.

Etter Island-kampen venter et lag Norge aldri har møtt tidligere. Panama kommer til Ullevaal 6. juni, før de skal møte Belgia, England og Tunisia i VM.

- Det blir spennende med et nytt bekjentskap. De kvalifiserte seg til VM for første gang etter å ha slått Costa Rica, så vi møter et godt lag. Det blir fin matching for oss før Nations League starter i september, sier Lagerbäck.

Begge kampene blir sendt på TV 2.

- Vi er svært glade for at landskampene er tilbake på TV 2. 2018 er tidenes fotballår for TV 2 med VM, Nations League, Europaligaen, Premier League og Champions League på våre kanaler. Da passer det perfekt å ha alle Norges kamper også, sier sportsredaktør i TV 2, Vegard Jansen Hagen.