Adecco Group

Norge ledende på samarbeid internt i selskaper

En global undersøkelse om arbeidsmarkedet viser at Norge er en av de ledende nasjoner når det gjelder samarbeid internt i selskaper, f.eks. på tvers av avdelinger. Vi holder derimot ikke tritt med land der selskaper er flinke til å utveksle ideer og skape innovasjon.

Vi samarbeider godt internt her i landet. Nå må vi bli flinkere til å rette blikket utover, sier konsernsjef Torben Sneve, Adecco Norge.

Global Talent Competitiveness Index (GTCI) er en global undersøkelse utført av Adecco Group  i samarbeid med INSEAD  og Tata Communications. Dette er årlig benchmark som svært grundig måler 119 lands evne til å utvikle, tiltrekke og beholde talenter.

–  Skal vi holde farten i norsk økonomi må vi åpne for samarbeid med eksterne aktører fra ulike bransjer. Det er da vi ser spennende utvikling, sier konsernsjef Torben Sneve, Adecco Norge.

Mangfold er avgjørende for å få til innovasjon

Tallene viser at vi samarbeider meget godt internt i selskaper, men sitter ellers for mye på egen tue og styrer med vårt. Det blir lite mangfold av slikt.

– Det er en kjent sak at teambuilding og god bedriftskultur står sterkt i Norge. Vi kurses stadig for å samarbeide bedre internt. Nå må vi rette blikket utover, sier Sneve.

Og vi er i gang – Start-up Scenes lover bra

Senest i november 2017 ble start-ups i Oslo omtalt i Silicon Republic, og det er flere som henger seg på trenden.

–  Slike initiativ må vi omfavne og dra mer nytte av, sier Sneve.

Les mer fra GTCI-rapporten her.

Start-ups å følge i 2018 kan du lese mer om her.

Norge best i Norden på talentutvikling.

Om Adecco Group

Adecco Group
Rosenkrantz' gate 16

Adecco Group er et av Norges ledende selskap innen HR og bemanning. Selskapet er landsdekkende, og har over 60 års erfaring i Norge. Konsernet har over 400 ansatte, og 5000 medarbeidere ute i jobb hos kunder hver dag.

I Norge består Adecco-konsernet av seks merkevarer: Adecco, Badenoch & Clark, BHC Construction, Ingeniør Compagniet, Modis og Naviga. Vi leverer til kunder i alle bransjer, i offentlig og privat sektor.

Følg saker fra Adecco Group

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Adecco Group

3 grep som styrker ditt lederskap10.4.2018 16:21Pressemelding