Nordvik & Partners satser på Romerike

23.6.2017 10:50 | Partners AS

Fire erfarne meglere åpner nå nytt meglerkontor midt i Lillestrøm sentrum. I neste runde står Lørenskog og Jessheim for tur.

Nordvik & Partners har fått en pangstart i Lillestrøm, og har planer om å utvide til tre kontorer.

- Romerike er et område i sterk vekst og i dag et av landets mest attraktive sted å bo med flest innflyttere. De fleste av meglerne er oppvokst på Romerike og har mer enn ti års erfaring fra andre meglerbyråer på Øvre og Nedre, sier salgssjef og eiendomsmegler Elisabeth Hekne.

Hekne og hennes team merker at stadig flere kjøpere trekker hitover, og at prisene har steget jevnt og trutt de seneste årene.

Flere investorer
Egenkapitalkravet for sekundærboliger i Oslo er hevet til 40 prosent, og det merkes nå i hovedstaden med stadig færre på visninger. Her er det ikke det samme kravet noe som gjør at investorene også kryper nordover, forklarer hun.

Partners-kjeden formidlet i 2016 salg av 4.571 boliger til en samlet provisjons- og tilretteleggingsinntekt på over 230 millioner kroner.

– Vi har allerede hatt en veldig god start, og har i tillegg mange eiendommer som skal lanseres etter sommerferien. I juni har vi rundt 30 boliger til salgs, i tillegg har vi mange eiendommer som skal lanseres etter sommerferien, forteller Hekne.

Hun sier at de spesielt går i konkurranse mot de bankeide meglerkjedene.

– Vi er et selvstendig og moderne meglerbyrå, som er uavhengige av bankeierskap. Vi har all vår fokus på å selge bolig på den beste måten for kunden, ikke av å formidle flere lånekunder til banken. Er det derimot noen interessenter på en eiendom som trenger lån for å gi bud, settes disse isteden i kontakt med finansrådgivere som fremskaffer den beste avtalen og finner den rette banken for dem, sier hun.

Markeds- og kommunikasjonsdirektør Maren Synnevåg er svært fornøyd med utvidelsen av Nordvik & Partners til Romerike. Bak satsingen på Romerike står Kyrre Gåsvær, Thomas Kiligitto og Børre Gåsvær. Trioen har i tillegg åpnet flere andre Nordvik &Partners-kontorer det siste året, på forskjellige steder i landet.

- Det har vært en sterk boligprisvekst i randsonene av hovedstaden, og på Romerike er det god infrastruktur, enorm utbygging, gode skoler. Når det i tillegg er så enkelt å pendle inn til Oslo, er det svært attraktivt for barnefamilier. Som eiendomsmegler er det strategisk viktig for oss å etablere kontorer steder med disse kvalitetene. Lillestrøm, Lørenskog og Jessheim er slike tettsteder,  sier Synnevåg.

Romerike er et strategisk viktig område for oss fordi tilflytningen til regionen er stor, sier markeds - og kommunikasjonsdirektør Maren Synnevåg i Partners.