Nordmenns nye vinterfavoritt

Mottoet på Kapp Verde er «No stress», og med charterreiser direkte til den afrikanske øynasjonen er et stressfritt paradis nærmere enn noen gang.

Det er sol og bad som står i sentrum på Kapp Verde. Ikke rart når strendene ser slik ut!

Kapp Verde ligger bare et par timer sør for Kanariøyene. Øya Sal, som Ving selger reiser til, består for det meste av fine strender, så øya er perfekt for nordmenn som vil ha en varm og solsikker ferie i vintermånedene.

– Her trenger du heller ikke å tenke på verken store tidsforskjeller eller jetlag, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Avslappet atmosfære
Selv ble hun svært positivt overrasket over den lille øya, og den lille feriebyen Santa Maria, som hovedsakelig består av to parallelle brosteinsgater med restauranter, barer og små butikker.

– Sal har superfine strender, fantastisk hyggelige mennesker og et bra utvalg av restauranter. Her råder er en herlig miks av afrikanske, karibiske og europeiske tendenser og en lystig og avslappet atmosfære, sier hun.

Raskt vekst
Norges største reisearrangør åpnet salget for reiser til Kapp Verde i desemberl i fjor, men destinasjonen har allerede rukket å bli svært populær.

– Ja, salget har gått over all forventning. Det tar ofte litt tid å etablere nye reisemål, men det virker som om nordmenn har ventet på nye charteralternativ på vinteren, for bestillingene tikker inn, sier Røhr-Staff.

Direkte fly
Det er definitivt soling og bading som står i sentrum på Kapp Verde. Strendene er brede, finkornede og gyllengule med turkisblått vann – og de strekker seg rundt hele øya. Vannet er også mye varmere enn på Kanariøyene. Når du reiser med Ving flyr du direkte frem og tilbake, med unntak av et lite stopp i Gøteborg på utreisen for å plukke opp svenske gjester.

– I tillegg er du dekket av pakkereiseloven, og du kan glede deg over kunnskapsrike reiseledere i umiddelbar nærhet. Det er noen av fordelene med å bestille en charterreise, tipser Røhr-Staff.