Nordmenn velger Tyrkia, Hellas og Spania i sommer

Reiselysten har for alvor meldt seg i hele landet, og reiseselskapet TUI har en vekst på 40% i antall reisebestillinger bare den siste uken. Tyrkia er sommerens vinner med en dobling av antall reisende sammenlignet med samme periode i fjor.

TUI Family Life Aegean Park - Rhodos

- Ustabilt vær og at sommerferien nærmer seg med stormskritt har virkelig satt fart på feriebestillingene hos oss. Nå er det hovedsakelig barnefamilier som sikrer seg reiser i juni og juli, og det er familiehotellene TUI Family Life og Blue Star vi selger mest av akkurat nå, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Pris og skreddersydde hoteller er sommerens drivere

Sommerens mest populære destinasjoner er også de med det beste tilbudet for barnefamilier, både hva gjelder pris og hotelltilbud. Bookingtall fra TUI viser at rimelige destinasjoner som Bulgaria og Tyrkia er veldig populære akkurat nå, og begge destinasjonene har hatt sterk vekst den siste uken. Tyrkia er derimot den eneste destinasjonen tilgjengelig for norske reisende som vokst jevnt hele året.

Det er likevel klassiske sommerdestinasjoner som trekker de store volumene, der Hellas og Spania fortsatt er favoritter.

- Vi ser at nordmenn bestiller ferien mye nærmere avreise enn vi har gjort tidligere og pris er særlig avgjørende for sommerens feriebestillinger, sier Aspengren.

Sommerens topp 5 mest populære reisemål (vekst YOY):

1. Bulgaria + 216%
  2. Tyrkia +187%
  3. Zakynthos + 128 %
  4. Sardinia + 114%
  5. Rhodos +100%

Sommerens topp 5 land i totalt antall reisende:

1. Hellas
  2. Spania
  3. Tyrkia
  4. Kypros
  5. Bulgaria

Sommerens topp 5 reisemål i totalt antall reisende:

1. Kreta
  2. Rhodos
  3. Mallorca
  4. Antalya
  5. Larnaca

TUI Family Life Aegean Park - Rhodos
TUI Family Life Caldera Beach - Kreta
TUI Family Life
RIU Helios Paradise - Bulgaria

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land16.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.

Nå klimakompenserer TUI ferien for sine gjester11.4.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Fra og med 1. mai 2019 klimakompenserer TUI ferien for alle sine nordiske gjester som bor på selskapets egeneide hoteller eller flyr med selskapets egne fly. Dette innebærer at utslipp fra reisen og hotelloppholdet kompenseres gjennom at samme mengde utslipp reduseres et annet sted. Totalt omfattes mer enn 200 hoteller av ordningen, samt alle TUIs avganger med TUI Fly Nordic og TUI Airways. TUI er et av få selskaper som tilbyr klimakompensasjon for både fly og hotellovernattinger.