Nordmenn velger luksus på ferie

Stadig flere nordmenn unner seg det lille ekstra på ferie: Salget av Apollos Exclusive-konsept har økt med over 20 prosent sammenliknet med fjoråret.

Atlantis the Palm

Når bare det beste er godt nok – det var det Apollo gikk ut fra da de valgte hoteller til sitt Exclusive-konsept. Hotellene er blant de mest luksuriøse, på noen av verdens mest ettertraktede reisemål. Nå melder reisearrangøren om en salgsøkning på over tjue prosent. Har nordmenn blitt snobbete turister?

- Nei, men vi har blitt mer kvalitetsbevisste enn prisbevisste når det gjelder ferier. For majoriteten av oss er ferien årets høydepunkt, og da stiller vi naturligvis også høye krav. Den moderne charterturisten vil ha fleksibilitet og frihet til å velge selv, en behagelig flyreise og ikke minst bo like godt, om ikke bedre enn vi gjør hjemme, sier Beatriz Rivera, PR-, og kommunikasjonsansvarlig i Apollo.

Reisearrangørens storsatsning på Dubai spiller en viktig rolle i salgsøkningen. Det eksotiske reisemålet huser noen av verdens mest eksklusive hoteller, og Apollos  strategiske samarbeid med flyselskapet Emirates har gjort det både enklere og rimeligere for nordmenn å feriere der.

Derfor velger vi luksus

Luksusferier er dermed ikke lenger forbeholdt de rikeste av oss. Apollo melder om en markant økning i salget av fire-, og femstjerners hoteller blant hele kundesegmentet, også barnefamilier, eldre og unge voksne. Reisearrangørens Exclusive-konsept rommer derfor alt fra unike boutique,- og designhoteller til store luksusresorts med gourmetrestauranter, spektakulære basseng og spaanlegg. Fellesnevneren er at alle har minimum fem stjerner og høy kundetilfredshet.

- Vi reiser mer enn aldri før; alle av ulike årsaker og med ulike mål for ferien. Noen reiser for å oppleve nye ting og utforske nye steder, andre for å unne seg et avbrekk fra en krevende hverdag. Uansett grunn ser vi at hotellet har fått en like viktig rolle som reisemålet i seg selv. For mange har hotellet blitt «det nye reisemålet» - og så vil vi jo gjerne vise at vi ikke bare har sett unike reisemål og hatt unike opplevelser, men at vi også har reist og bodd eksklusivt, sier Rivera.

Apollos Exclusive-hoteller finnes blant annet i Thailand, Dubai, på Kanariøyene og Hellas.

Mest populære hos Apollo akkurat nå:

1. Lopesan Villa del Conde Resort & Thalasso, Gran Canaria

2. Villa Cortés, Tenerife