Nordmenn setter fotballrekord
Manchester United, Arsenal og Tottenham er lagene flest Apollo-kunder reiser for å se, men Liverpool er i fremmarsj. Etter at Widerøe lanserte direkterute fra Flesland har rekordmange sikret seg kampbilletter til det ikoniske laget.
Uansett favorittlag vil ingen nordmann i fotballtrøye walk alone i England: I følge VisitBritain ser nemlig over 90 000 nordmenn årlig en fotballkamp når vi er i landet. Det gjør oss til nummer to på verdensbasis – kun slått av nabolandet Irland, og etterfulgt av stornasjonen Kina. Sverige ligger på femte plass.
- Norske fotballsupportere er i et kjærlighetsforhold med Premier League – bare at vi kun møter vår utkårede et par ganger i året. Det tar vi på alvor. Siden fjoråret har vi doblet salget av fotballreiser, og det har vi som mål å gjøre neste sesong også. Dette forholdet skal pleies og vare, sier Ronny Bolsøy, Apollos ekspert på fotballreiser.
Ingen mellomledd, full frihet
Apollos fleksibilitet og samarbeid med offisielle billettleverandører er en avgjørende faktor for suksessen: I motsetningen til konkurrentene får man her billettene i sanntid, uten mellomledd og uten å måtte vente på bekreftelse. Man trenger heller ikke å være medlem av en supporterklubb for å sikre seg billetter – og kunden har full frihet til å tilpasse reisen etter eget behov: Man velger selv hvor lenge man blir borte og hvilket hotell man vil bo på – en fleksibilitet Apollo er alene om å tilby i Norge.
- En fotballreise handler ikke nødvendigvis bare om kampen, men om å dele opplevelsen og kjenne på atmosfæren og stemningen blant likesinnede både før og etter. De fleste som bestiller en fotballreise ønsker å kombinere kampen med en langhelg i byen, og det er vi stolte over å kunne tilby, sier Bolsøy.
Gir fotballopplevelse i gave
Det er ikke bare antall reiser som øker hos Apollo. Nærmere halvparten av Apollos fotballreiser i dag bestilles av kvinner og i følge Bolsøy er det en tydelig trend: Stadig flere kvinner ser kamper i utlandet både med venninnegjengen og kjæresten, og stadig flere gir bort reiseopplevelser i gave.
- Fotball er samlende. Interessen går på kryss og tvers av alder, kjønn og nasjonalitet og ikke minst er det ekstremt sosialt. Reiseopplevelser blir en stadig mer populær gave å gi bort, og våre fotballreiser er midt i blinken. Man får kombinert kamp med storby, kultur, kvalitetstid og shopping, og det kan man jo ikke feile med, fastslår han.
Apollo merker også en økning i større grupper som reiser sammen. Siden man kan bestille færre fotballbilletter enn antall mennesker i reisefølget, har det også blitt et populært produkt for familier som vil på storbytur sammen. Særlig gjelder dette London-lagene i Premier League, samt Barcelona i La Liga.
Apollo selger fotballreiser til Premier League, La Liga, La Ligue 1 og Champions League.
Nøkkelord
Kontakter
Beatriz RiveraPR- og Kommunikasjonsansvarlig
Tel:+47 906 21 735beatriz.rivera@apollo.noBilder
Om Apollo
Apollo er en av Nordens ledende reisearrangører med en million reisende i året. Vi arrangerer tradisjonelle pakkereiser, treningsreiser, cruise, storbyferier og fleksible pakkereiser der du selv velger reisemål, reiselengde og hotell.
Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DERTOUR Group. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.
Følg pressemeldinger fra Apollo
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Apollo
Apollo lanserer nye reiser til «Destinasjon Ukjent»17.4.2024 14:00:00 CEST | Pressemelding
Da reisearrangøren lanserte sine første blåturer i fjor, ble de revet vekk i rekordfart. Nå slipper Apollo helt nye reiser til «Destinasjon ukjent» - og flere kategorier!
Skuffende påskevær ga salgsrekord på reiser3.4.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Regnbyger og grå himmel resulterte i at rekordmange brukte helligdagene på å sikre seg solgaranti i sommer. Reisearrangøren Apollo melder om en salgsøkning på 25 prosent sammenliknet med påskeuken i fjor.
DERTOUR Foundation fyller 10 år!21.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Organisasjonen feirer et tiår med global innvirkning og innflytelsesrike samarbeid.
DERTOUR Group: Positivt utsyn for 20246.3.2024 12:08:15 CET | Pressemelding
Europas nest største reiseselskap, som Apollo er en stolt del av, driver vekststrategi mot internasjonalisering og flere individuelle reisealternativer.
Nyhet! Apollo gjenopptar reiser til Hurghada5.3.2024 13:39:39 CET | Pressemelding
Neste vinter kan nordmenn endelig oppleve Egypts mest populære reisemål og Afrikas største treningshotell igjen!
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom