​Nordmenn opptatt av dekkskift og hagearbeid

4.5.2017 14:02 | Eniro

Søketrender fra Gule Sider viser at nordmenn i april var opptatt av å få skiftet dekk og klargjøre hagen for sommeren.

Selv om april narret oss mot slutten og gryende vår plutselig ble vinter igjen så var nordmenn optimister og søkte mest etter dekkskift og brukte hagerelaterte søkeord som jord og bark og hagejord. Hver uke søker 1,8 millioner nordmenn etter produkter og tjenester på Gule Sider og søketrendene sier noe om hva vi er opptatt av fra måned til måned.

- Søketrendene viser tydelig at skifte til sommerdekk og hagearbeid var det som opptok mange nordmenn i april. Med en sen påske var det nok mange som benyttet fridagene til å klargjøre hagen for sommeren. Ikke overraskende snek Skatteetaten seg også inn på topplisten over søkeord som økte mest denne måneden, forteller Renate Morken, kommunikasjonssjef i Eniro/Gule Sider.

Topp 10 søketrender på Gule Sider i april:

1. Dekkskifte
  2. Skifte dekk
  3. Jord og bark
  4. Kjøpe jord
  5. Oppdrett
  6. Skatteetaten
  7. Matjord
  8. Hagejord
  9. Taxibåt
  10. Dekkhotell

Enirokonsernet har 8 millioner ukentlige brukere som hver uke gjør 14 millioner søk. Konsernet har rundt 1600 ansatte, og opererer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Polen. Selskapet er notert på Nasdaq Stockholm (ENRO) og har sitt hovedkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com.