Nordmenn kjøper reisegavekort for en halv million til jul

Det blir stadig mer populært å gi reiser og opplevelser i julegave. Tall fra TUI viser at det vil ligge feriefristelser for nærmere en halv million under juletreet i år.

TUI - Voksende trend å gi reise i julegave

- De aller fleste av oss har det vi trenger av materielle ting og vi ser at å gi reiser og opplevelser blir mer og mer populært, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Desember er høytid

Desember er høytid for kjøp av reisegavekort hos reisearrangøren TUI. De tre siste årene har nordmenn i gjennomsnitt handlet gavekort for 500.000 i julemåneden. Tall fra desember 2016 viser at beløpene varierer fra 10 kr til 15.000 kr, og i gjennomsnitt brukes ca 2900 kr per gavekort.

Spår vekst

-  Vi ser en voksende trend i å gi opplevelser og reiser i gave. Det være seg til jul eller til andre anledninger. Vi har derfor stor tro på at salget av denne typen gaver vil øke i tiden fremover, sier Aspengren.

TUI - Voksende trend å gi reise i julegave

TUI foreslår reorganisering av sine Nordiske kortdistanseflyvninger10.9.2018 13:30Pressemelding

Luftfartsindustrien har vært i stor endring de siste årene og Nordiske reisende krever flere valgmuligheter og mer fleksibilitet enn noen gang. TUI vil møte disse endringene til det beste for sine kunder og foreslår derfor å endre tre av sine flyvninger fra TUI fly til eksterne samarbeidspartnere, Norwegian og Jettime. Basene som eventuelt påvirkes av de foreslåtte endringene er Malmö, Helsinki og Oslo. TUI er i dialog med fagforeningene i Norden.