Nordmenn fornyer hjemmet sitt både av nødvendighet og for kosens skyld

8.9.2015 09:24 | Compass Fairs

"Sinnasnekker'n" Otto Robsahm. Foto: Bård Gundersen for Compass Fairs AS

Tidligere var oppussing gjerne noe man gjorde fordi boligen trengte nødvendig vedlikehold. I dagens mediebilde blir mange inspirert til mer estetisk oppgradering via oppussingsprogram, interiørblader og ulike bloggere. Ifølge Prognosesenteret skal vi bruke nærmere 70 milliarder kroner på oppussing bare i år.

Pusser opp av ulike årsaker
Messearrangørene merker at nordmenn ligger på verdenstoppen i oppussing. Noen skal bygge nytt. Andre skal oppgradere eksisterende boliger, enten fordi de må innfri nye tekniske krav eller fordi de har nye behov i husstanden. Det er også mange som pusser opp for kosens skyld, eller for å øke verdien ved eventuelt salg. - Vi dekker de fleste behov på boligmessen i Sparebanken Møre Arena, lover Jacobsen, som i år har opplevd stor interesse på utstillersiden. - Med 120 utstillere er alle viktige kategorier innen bolig representert, og så kommer jo en av Norges mest populære oppussingsmotivatorer, selveste Sinnasnekker’n, både lørdag og søndag, sier prosjektlederen videre.

Tips og tilbud
Det kan lønne seg, både tidsmessig og økonomisk, å planlegge både oppussing og messebesøk.
- Sjekk utstillerlisten og de ulike messetilbudene i messeavisen, og benytt boligmessen til å slå til på gode tilbud og innhente anbud til kommende prosjekter inne og ute, tipser Jacobsen, som er storfornøyd med mangfoldet på årets messe. - Her blir det masse inspirasjon å få innen alt fra kjøkken, møbler, interiør, energisparing, smarthus, skifer og stein til inne- og utebruk samt mange hus- og hytteleverandører.

Helt ny barnepark
Compass Fairs har dessuten oppgradert seg selv, og i høst får blant annet barna gleden av det. - Vi har designet en helt ny barnepark med dyretema, og har kjøpt inn et kjempestort, nytt hoppeslott og en vennlig, ny maskot, røper Jacobsen.

Morsomme aktiviteter og konkurranser
På programmet står «Spør Sinnasnekkern» hvor Otto svarer på spørsmål fra publikum. Han leder også konkurransen «Handy Girl + partner», premiekonkurransen «Ballongslippet» med premier for nærmere 18.000 kroner og «Jakten på boligdrømmen» hvor man kan bli delfinalist i kampen om å vinne garasje og hus. Messeavisen med alle nyheter, program, tilbud og utstillerliste finnes på www.boligmesse.no.

Åpningstider: Fredag kl. 12 – 19 Lørdag kl. 10 – 18 Søndag kl. 10 – 17

"Sinnasnekker'n" Otto Robsahm. Foto: Bård Gundersen for Compass Fairs AS
Foto: Bård Gundersen for Compass Fairs AS
Boligmessen passer for alle som er ute etter tips til oppgradering og bygging av bolig. - Stadig flere unge og barnefamilier besøker boligmessen. Ved å tilrettelegge for denne gruppen, får vi flere besøkende i en aldersgruppe som i aller høyeste grad investerer i bolig og søker etter gode løsninger i hverdagen, sier administrerende direktør Stewart Stjernholm.
Boligmessen har barnepark for barn over tre år, så de kan kose seg med hyggelige barnepassere og se film, tegne, få ansiktsmaling eller leke i hoppeslottet mens de voksne får tips og råd av eksperter i ro og mak.

Vinn kjøkken og treff 60 utstillere på helgens Boligmesse i Nordlandshallen27.3.2017 10:40Pressemelding

Skal du skal kjøpe nytt kjøkken, fornye det du har, eller satser du på å vinne et splitter nytt kjøkken? Da er helgens Boligmesse i Nordlandshallen i Bodø et smart sted å dra 31. mars – 2. april. – Vi har 60 utstillere med gode tips, eksperthjelp og tilbud til deg som skal pusse opp, bygge nytt eller bytte bolig, sier prosjektleder Ronny Bjørnsen fra arrangøren Compass Fairs AS.