Story House Egmont

Nordlys-suksessen fortsetter!

Egmont har trykket 55 000 bøker av de eventyrlige Nordlys-bøkene. Nå lanseres bok 1 i Sverige, mens en frittstående bok fra Nordlys-universet lanseres i Norge. Nemlig «Bjørnar».

Malin Falchs Nordlys-bøker har toppet bestselgerlistene for barn siden bok 1 «Reisen til Jotundalen» kom ut i fjor vår. Den vant både Arks barnebokpris og Pondus-prisen for 2018, og ble denne uken også nominert til Barnas bokpris av Biblioteket i Bergen.

Boka er også oversatt til svensk og lanseres under den store bokmessen i Göteborg den 27.-29. september. Falch er gjest på messen og skal blant annet intervjues på hovedscenen av illustratør og forfatter Johan Unenge.

Bok nummer to av Nordlys-serien, «Vikingene og orakelet» har også hatt pallplassering på bestselgerlistene siden lanseringen i mars.

Denne høsten kommer i tillegg en rørende historie om alle Nordlys-fans’ favorittbjørn: Nemlig Bjørnar. Her inviteres leserne til et eventyr i Jotundalen cirka 30 år før handlingen i de andre Nordlys-bøkene finner sted. Denne tegneserien har Malin Falch samarbeidet med tegneren Regine Toften Holst for å ferdigstille. Og resultatet er blitt helt unikt!

Det blir lanseringsfest for «Bjørnar»-boka på Skatten på Tøyen i Oslo den 18. september kl 19. De hundre første som kommer får den første Nordlys-boken gratis, samt en velkomstdrink. Falch og Toften Holst vil bokbades av redaksjonssjef Tormod Løkling. Alle over 18 år er velkomne for å feire Nordlys-serien sammen med oss.

Det blir også en liten førpremiere-lansering på Raptus - Bergens tegneseriefestival i førstkommende helg, som går av stabelen på Bergens offentlige bibliotek. Falch og Toften Holst er på scenen kl 15.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Se Malin Falch tegne i Nordlys bok 1 her.Videokanal

Om Story House Egmont

Story House Egmont

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont