Nordlys-suksessen fortsetter!

Egmont har trykket 55 000 bøker av de eventyrlige Nordlys-bøkene. Nå lanseres bok 1 i Sverige, mens en frittstående bok fra Nordlys-universet lanseres i Norge. Nemlig «Bjørnar».

Malin Falchs Nordlys-bøker har toppet bestselgerlistene for barn siden bok 1 «Reisen til Jotundalen» kom ut i fjor vår. Den vant både Arks barnebokpris og Pondus-prisen for 2018, og ble denne uken også nominert til Barnas bokpris av Biblioteket i Bergen.

Boka er også oversatt til svensk og lanseres under den store bokmessen i Göteborg den 27.-29. september. Falch er gjest på messen og skal blant annet intervjues på hovedscenen av illustratør og forfatter Johan Unenge.

Bok nummer to av Nordlys-serien, «Vikingene og orakelet» har også hatt pallplassering på bestselgerlistene siden lanseringen i mars.

Denne høsten kommer i tillegg en rørende historie om alle Nordlys-fans’ favorittbjørn: Nemlig Bjørnar. Her inviteres leserne til et eventyr i Jotundalen cirka 30 år før handlingen i de andre Nordlys-bøkene finner sted. Denne tegneserien har Malin Falch samarbeidet med tegneren Regine Toften Holst for å ferdigstille. Og resultatet er blitt helt unikt!

Det blir lanseringsfest for «Bjørnar»-boka på Skatten på Tøyen i Oslo den 18. september kl 19. De hundre første som kommer får den første Nordlys-boken gratis, samt en velkomstdrink. Falch og Toften Holst vil bokbades av redaksjonssjef Tormod Løkling. Alle over 18 år er velkomne for å feire Nordlys-serien sammen med oss.

Det blir også en liten førpremiere-lansering på Raptus - Bergens tegneseriefestival i førstkommende helg, som går av stabelen på Bergens offentlige bibliotek. Falch og Toften Holst er på scenen kl 15.

Se Malin Falch tegne i Nordlys bok 1 her.
Videokanal