Nordic Choice Hotels til HasleLinje

​Nordic Choice Hotels og Petter Stordalen har valgt HasleLinje som lokasjon for et nytt hotell i Oslo. Allerede i 2020 åpner hotellet dørene.
Fra venstre: Andreas Jul Røsjø, Petter Stordalen og Torgeir Silseth. Foto: Yvonne Sollihagen

– Dette er Byutvikling! Her har man tenkt større enn grå næringsbygg og et gatemiljø som stenger klokka fem. I stedet blir det boliger, restauranter, yrende liv, familier, venner og arbeid om hverandre. En ekstra bonus er Oslo sentrum rett nedi svingen. Dette området treffer spikeren på hodet når det gjelder hvordan folk vil jobbe og leve i dag. Derfor er vi her, sier Petter Stordalen.

AF Gruppen, Höegh Eiendom og Profier utvikler Hasle Linje. I dag jobber 1.750 personer på HasleLinje, i nær fremtid vil 6.000 ha sitt daglige virke her.

Hotellet vil komplettere HasleLinje, og bidra ytterligere i attraktiviteten til området. Det vil ha 217 rom, konferansesal for 475 personer og svært gode møteromsfasiliteter.

–Vi synes det er flott å kunne bidra til å utvikle en helt ny bydel i Oslo. HasleLinje er sentralt og lett tilgjengelig, samtidig er det utenfor den mest kompakte bykjernen. Denne bydelen vil tiltrekke seg forretnings- og fritidsreisende som trenger senger å sove i, møterom der de kan møtes, og restauranter å spise på. Vi gleder oss til å levere hotellopplevelser som vil komme bydelen til gode, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Bygget vil også inneholde en kontordel på 6 000 m2 med 400 kontorplasser.

Illustrasjon:Ghilardi+Hellsten / Photon Images

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 13,7 mrd kroner i 2017 og har i dag ca 3800 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).