Nordens største rockeband til Oslo og Tons of Rock!

Volbeat har på rekordtid etablert seg som nordens største rockeband. Publikumsrekorder i Danmark, og her i Norge kan de skilte med skyhøye streamingtall og utsolgt Oslo Spektrum og Telenor Arena. I dag ble det klart at de danske hardrockerne i Volbeat vil headline Tons of Rock på Ekeberg fredag 28. juni 2019.

Konserten i Oslo vil være en av få svært eksklusive festivalopptredener bandet vil gjøre i 2019. Bandet er for tiden i studio og jobber med sitt syvende studioalbum. Men allerede nå i desember kan fansen glede seg over at bandet slipper et livealbum fra deres historiske konsert Telia-Parken hjemme i Danmark. En konsert som var det største showet et dansk band har gjort på hjemmebane med 50 000 elleville fans.

"Vi har alltid som mål å vokse og heve opplevelsen av produksjon for hver turné vi planlegger. Det er av avgjørende betydning for oss å heve listen, og bringe fans noe helt spesielt i takknemlighet for den støtten fansen gir oss" har Volbeat uttalt om deres konserter.

Bookingsjef i Tons Of Rock Jarle Kvåle melder: vi lovet å kjøre på og kan med stolthet si at vi har innfridd de enorme forventningen. Vi har overgått alt av tidligere billettsalg, som er en enorm annerkjennelse fra publikum. At vi nå kan presentere nordens største band Volbeat på samme festival som verdens største rockeband KISS, er helt vilt. Dette blir en historisk helg og vi lover at det kommer enda mere fremover. Rockefansen i Norge har mye å glede seg til i juni.

Tons of Rock arrangeres 27. - 29. juni på Ekebergsletta i Oslo og formes til å bli historiens største rockefestival i Norge. Det skapte ekstatiske reaksjoner da det ble klart at KISS kommer med sitt største show noensinne på sin avskjedsturne. I tillegg er legendene Def Leppard, Dropkick Murphys, In Flames, Gluecifer, Behemoth allerede bekreftet til festivalen.

Siden oppstart i 2001 er det kritikerroste og Grammy-nominerte danske rockebandet Volbeat blitt kommersielt belønnet for sin unike og herlige blanding av klassisk rock 'n' roll, heavy metal, og rockabilly. Bandet inspireres av alt fra Johnny Cash og Elvis Presley til Metallica og Slayer med et frisk og nyskapende sceneshow som skiller seg fra mengden. Med en uttalt visjon om at dette skal og blir deres største og mest ambisiøse headliner-show noensinne, er det lite tvil om at det norske publikum bør kjenne sin besøkelsestid.

Nyhetsbrev fra Universal Music14.12.2018 13:29Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå TIX sitt juleunivers i musikkvideo Ariana Grande overrasker fansen med en gave – den nye låten "Imagine". Nicki Minaj er ute med låten “Familia”, som er tredje låt ut fra soundtracket til storfilmen Spider-Man: Into The Spider-Verse. Minaj har fått med seg latinske Anuel AA og nykommeren Bantu. EDM-produsenten Netsky har fått med seg Stargate, og er ute med “Big Hearts” feat. Kyle! Låten er å finne på Netskys EP Abott Kinney. Nykommeren Yung Gravy har fått med seg stjerneskuddet Lil Baby på sin nye singel “Alley Oop”. JP Cooper er nå ute med den vakre låten "Cheerleader". Så du Calum Scott på Idol? Se den rørende musikkvideoen til «No Matter What» her. Se Calum Scott på TV2 i kveld, kvelden før finalen. Volbeat er ute med livealbumet Let's Boogie! Live From Telia Parken. Bandet headliner Tons of Rock 28. juni.

Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå14.12.2018 11:41Pressemelding

Soundtracket til Spider-Man: Into the Spider-Verse er ute i dag. Filmen er basert på Marvels karakter Miles Morales, og foregår i Spider-Verse universet. Tegnefilmen har fått strålende anmeldelser med 99% på Rotten Tomatoes, og gjeve nominasjoner til Golden Globe og Critics’ Choice Movie Award for beste animasjonsfilm. Det stjernespekkede albumet inneholder låter med artister som Post Malone, Lil Wayne, Swae Lee, Nicki Minaj og Juice Wrld. Se albumets tracklist nedenfor: “What’s Up Danger” – Blackway & Black Caviar “Sunflower” – Post Malone & Swae Lee “Way Up ” – Jaden Smith “Familia” – Nicki Minaj & Anuel AA (feat. Bantu) “Invincible” – Aminé “Start a Riot” – Duckwrth & Shaboozey “Hide” – Juice Wrld (feat. Seezyn) “Memories” – Thutmose “Save The Day” – Ski Mask & Jacquees (feat. Coi Leray &LouGotCash) “Let Go” – Beau Young Prince “Scared of The Dark” – Lil Wayne & Ty Dolla $ign (feat. XXX Tentacion) “Elevate” – DJ Khalil (feat. Denzel Curry, YBN Cordae, Swavay, Trevor Rich) “Home” – V

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Nyhetsbrev fra Universal Music7.12.2018 13:24Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Calum Scott til semifinalen i Idol Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip" Astrid S slipper "Closer" Bastille ute med EP Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973. Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere. Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”! James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”. Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.

Bastille ute med EP7.12.2018 11:01Pressemelding

Bastille er i dag ute med EP-en Other People's Heartache Pt.4. Blant dem som bidrar på EP-en finner man Craig David, Kianja, Lily Moore, Rationale, Swarmz, Jacob Banks, S-X og Seeb - for å nevne noen. Første låt ut fra EP-en er "Grip" som de har sammen med Seeb. Other People’s Heartache Pt.4 er produsert av Bastille selv sammen deres faste samarbeidspartner Mark Crew. Other People's Heartache Pt.4 er fjerde del i en serie av EP-er som Bastille har gitt ut hvor den første kom i februar 2012, den andre i desember samme år mens den tredje ble sluppet i 2014. Om samarbeidet med Seeb sier vokalist Dan Brown: “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’s like you get sucked back into the weirdness of the night or like a door’s been opened into the clubby world of Seeb. Their production takes it somewhere w