Forenom

Nordens ledende tilbyder av fullt utstyrte leiligheter kjøper Oslo Apartments

Finske Forenom, Nordens ledende aktør innenfor utleie av fullt utstyrte leiligheter, investerer kraftig i Oslo. Gjennom oppkjøpet av Oslo Apartments styrker Forenom posisjonen i det norske markedet. Oppkjøpet får umiddelbar virkning

Markedet for utleie av fullt utstyrte leiligheter er i sterk vekst. PWC spår en årlig vekst på 11 % i det Norske markedet, og melder at Norge blir det raskest voksende markedet i Norden.

– Vi har sett at etterspørselen etter mellomstore leiligheter har skutt i været i Norge. Oslo er en forretningsby med enormt potensiale. Vi ønsker å ta del i denne veksten gjennom å utvide vår virksomhet her, sier administrerende direktør i Forenom, Johannes Kangas.

High-End aktør

Oppkjøpet av Oslo Apartments styrker Forenoms posisjon som markedsleder i Norden.

– Med dette oppkjøpet er vi klare for å svare på kundenes etterspørsel med det største og mest varierte tilbudet av overnattinger i Norge. Oslo Apartments vil supplere tilbudet med high-end leiligheter med førsteklasses beliggenhet, sier Kangas.

I følge Forenom er deres kunder hovedsakelig internasjonale selskaper som benytter seg av slike leiligheter for å arbeide på lokale prosjekter.

– Oslo og Norge trenger en sterk og profesjonell nordisk leverandør av leilighetsutleie til bedrifter. Dette vil bidra til å tiltrekke internasjonale selskaper til Norge – og overtale dem til å bli her. Oppkjøpet vil gjøre Oslo til en mer attraktiv forretningsdestinasjon for internasjonalt næringsliv, sierJussi Saarinen, direktør for Internasjonale operasjoner hos Forenom.

Styreleder og med-eier i Oslo Apartments, Harald Wand, er svært fornøyd med å kunne presentere avtalen.

– Vi er svært fornøyd og ekstremt motiverte nå som vi har slått oss sammen med en av Nordens sterkeste aktører. Dette gjør oss i stand til å utvikle virksomheten til et nytt nivå. Et nivå som tilfredsstiller behovene til Oslos varierte næringsliv, samtidig som det åpner det internasjonale markedet, sier Wand.

Skal bli markedsledende innen 2018

Etter kun tre års tilstedeværelse i Norge vil Forenom kunne tilby over 500 leiligheter innen 2017. Fra midten av 2018 vil selskapet åpne et nestegenerasjons leilighetshotell bestående av 160 leiligheter et steinkast unna Barcode i Oslo sentrum.

– Våre kunders etterspørsel etter denne tjenesten er svært stor. Etter å ha blitt markedsledende i Norge, vil vi se utenfor Norden for videre vekst, sier Saarinen.

Satser internasjonalt mot 2020

Oppkjøpet av Oslo Apartments vil gi Forenom en sterk plattform for videre internasjonal vekst. CapMan, en Nordisk Private Equity-aktør, investerte i Forenom i slutten av 2016 for å styrke selskapets internasjonale ekspansjon.

– Forenom er kjent for sine ambisiøse planer om å etablere nye internasjonale markeder utenfor Norden. Nå som disse to suksessfulle spillerne går sammen, forventer vi at de vil endre markedet med helt nye og innovative løsninger. Vår rolle som investor er å hjelpe Forenom mens de fortsetter å utfordre markedet i kundens interesse, forteller Pia Kåll, i CapMan Buyout.

Om Forenom:

• Finsk selskap etablert i Helsinki i 2000.
  • Nordisk markedsleder på betjent utleie i netto salg.
  • Har operert i markedet i 15 år, som en tilbyder av fullt utstyrte leiligheter til bedrifter i Nordiske land.
  • Oppkjøpet av Oslo Apartments øker tilbudet i Oslo med ca. 500 leiligheter på førsteklasses lokasjoner i Oslo sentrum.
  • Med oppkjøpet følger 21 nye ansatte og 330 nye leiligheter i Norge.

Johannes Kangas,
Administrerende direktør i Forenom
johannes.kangas@forenom.fi
Tlf: +358 40 5721 421

Jussi Saarinen,
Direktør for internasjonale operasjoner i Forenom
jussi.saarinen@forenom.fi
Tlf: +358 44 2106864

Harald Wand
Styremedlem og med-eier, Oslo Apartments
Tfl. +47 900 19 732

Johannes Kangas, CEO Forenom
Harald Wand, Styremedlem og med-eier, Oslo Apartment

Om Forenom

Følg saker fra Forenom

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Forenom på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.