Nordea signerer treårsavtale med Nets

Nordea har inngått en serviceavtale med Nets, der Nets vil støtte Nordeas digitale transformasjonsinnsats ved å levere tjenester for digital signering, identifikasjon og dokumentdistribusjon i alle de nordiske landene.

Nets leverer en plattform som forenkler kundeprosesser med en enhetlig måte å distribuere, signere og arkivere dokumenter elektronisk. Løsningen støtter Nordeas behov for digitalisering av prosesser fra registrering av en ny kunde og gjennom kundens livssyklus i hele Norden.

Martin Sunnerberg, Senior Vice President i Nordea sier: "Denne avtalen støtter helt opp om vår forpliktelse til å betjene kunder digitalt i alle de nordiske landene, og er en del av vår reise mot målet om å gjøre bankprosessene papirløse".

Tom Scharning, Senior Vice President, Corporate Services i Nets sier: "Nordea er en av våre største kunder, og vi har støttet deres digitaliseringsprosess i både Norge og Danmark i flere år. Vi er veldig glade for at de har valgt å utvide disse avtalene, som dekker alle de nordiske landene, og vi ser frem til å fortsette det gode og nære samarbeidet ".

eSigning- løsningen gir Nordeas kunder anledning til å velge sine nasjonale e-IDer når de initierer og signerer dokumenter elektronisk og mulighet til å få tilgang til signerte dokumenter.

Formålet med den nye avtalen er også å fortsette digitaliseringen av dokumentdistribusjon, som støtter Nordeas ambisjon om å bli en papirløs og digitalisert bank.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Søren Winge, Pressesjef hos Nets, T +45 29 48 26 46, E: swing@nets.eu