Nokas styrker satsingen på tekniske sikkerhetsløsninger i Norge.

Nokas overtar virksomhetsområdene alarm, adgangskontroll og ITV fra DSG Systems AS. Disse delene av DSG Systems AS blir med umiddelbar virkning en del av Nokas etter at partene er enige om at Nokas overtar.
Geir Remmem (t.v.) og Gunnar Eidal er begge fornøyde med avtalen som ble signert mellom Bertel O. Steen og Nokas.

DSG Systems AS, som er et datterselskap i Bertel O. Steen konsernet, har siden 2009 levert tekniske high-end sikkerhetsløsninger i hovedsak til entreprenører, elektroinnstallatører og byggherrer. Produktspekteret spenner fra alarm, adgangskontroll til avanserte kameraløsninger, samt at selskapet fører deteksjons- og bagasjehåndteringssystemer for lufthavner. DSG Systems vil fortsatt utvikle og forhandle spesialsystemene for lufthavner.

Direktør i Nokas Teknikk Norge, Gunnar Eidal sier:
- Vi gleder oss over å ta i mot sikkerhetsspesialister fra et så velrennomert selskap som DSG Systems AS. Overtakelsen er et ledd i å vokse videre i det norske sikkerhetsmarkedet for tekniske sikkerhetsløsninger. Vi skal sørge for høy leveransegrad på våre produkter og tjenester og opprettholde kundenes tillit og forventning til kvalitet og økonomi.

Geir Remmem i Bertel O. Steen Industri  sier:
- Gjennom Nokas får våre kunder og medarbeidere i DSG Systems en sterk og langsiktig eier, samtidig er dette et steg i riktig retning for å kunne foredle og spisse vårt tilbud til lufthavnmarkedet for tekniske spesialsystemer. Jeg vil gjerne takke våre medarbeidere for jobben de har gjort i disse årene. Jeg er overbevist om at de får gode utviklingsmuligheter i Nokas og at våre kunder blir godt ivaretatt.

Partene ønsker ikke å gå ut med ytterligere detaljer omkring virksomhetsoverdragelsen.

Spørsmål til Nokas, Direktør Gunnar Eidal, telefon 91 66 21 21
Spørsmål til Bertel O. Steen Industri, Adm. direktør Geir Remmem, telefon 91 17 90 52