Nokas med nytt oppkjøp i det svenske sikkerhetsmarkedet

Familieforetaket Låsmekano Säkerhetscenter blir en del av Nokas i Sverige. Nokas gjør med dette sitt 74. oppkjøp og fortsetter den planlagte veksten i det svenske markedet.

På bildet: Lena Goldmann, Thomas Engström, Charlotte Engström og Håkan Olsson

Gjennom oppkjøpet styrker Nokas totaltilbudet sitt til Øresund regionen. Låsmekano har en stor mekanisk virksomhet som kompletterer Nokas sitt produktsortiment innen tekniske sikkerhetsprodukter. Låsmekano omsetter i dag for SEK 13 millioner og har 6 ansatte.

Oppkjøpet medfører at Nokas også blir en tydeligere leverandør å regne med både i Skåne og i södra Halland.

- Vi gleder oss over å ta i mot et så velrennomert selskap som Låsmekano, sier Lena Goldmann, regionsjef i Nokas Teknik i Sverige. Vi har en visjon om å vokse i det svenske sikkerhetsmarkedet også på tekniske leveranser. Nå blir vi et enda mer naturlig valg for våre kunder i region sør.

- Salget av Låsmekano til Nokas er et steg i riktig retning for å kunne foredle både vårt og Nokas sitt tilbud innen komplette og komplekse sikkerhetssystemer innen lås og alarmteknologi, sier Låsmekano sine tidligere eiere, Charlotte og Thomas Engström.

Om Låsmekano
Låsmekano AB startet sin virksomhet i 1939 og har i 36 år blitt drevet som et familieforetak. 2. generasjon overtok driften i 2004. Låsmekano er et autorisert låsesmedfirma og medlem i Svenska Låssmeders Riksförbund.

På bildet: Lena Goldmann, Thomas Engström, Charlotte Engström og Håkan Olsson