Nokas i Danmark har fått de to sikreste tellesentralene i Europa

- Det er med glede og stolthet vi nå kan offentliggjøre at Nokas sine nye tellesentraler i Danmark har blitt sertifisert i henhold til sikkerhetsbransjens standard DS3999. Nå har Nokas de to best sikrede tellesentralene i hele Europa, sier en fornøyd Nokas sjef i Danmark, Peter Junge.

Begge tellesentralene er utstyrt med det mest moderne sikkerhetutstyret som er å oppdrive.

- Via sertifiseringen kan vi nå dokumentere at både våre kunders verdier og våre ansattes sikkerhet er ivaretatt på beste måte. Nå er vi klare til å vokse videre i det danske markedet på en sikker og effektiv måte, sier Junge.

Nokas opererer nå fra en totalt nybygget verdihåndteringssentral vest for Storebælt utenfor Århus. I tillegg har Nokas modernisert Den Kgl. Mønts tidligere bygning i Brøndby i nærheten av København. Ombygningen i Brøndby har pågått siden 2015. Her ligger også administrasjonen for den danske delen av virksomheten.

- Kontantene vil bestå i lang tid fremover, og vi har klare forretningsmessige mål om å gå lenger inn i verdikjeden i det danske kontanthåndteringsmarkedet. Med våre to nye moderne tellesentraler i Danmark er vi klare til å ta nye markedsandeler mer enn noengang, sier konsernsjef i Nokas Heine Wang.