Nokas fornyer avtale med Nets

(Oslo, 25. oktober 2017) Nokas som er Nordens ledende aktør innen drift av minibanker har fornyet avtalen om innløsing av Visa- og MasterCard-kort med Nets. Avtalen gjelder for Nokas minibanker i Norge, Sverige og Finland. Nets vant kontrakten etter en anbudsrunde hvor flere aktører deltok, og avtalen har en varighet på fem år.

Nokas har i løpet av de siste årene utplassert nye minibanker i områder hvor det har vært behov for dette samt overtatt driften av minibanker som står ved bankkontorer, ulike kjøpesentre og andre knutepunkt.

Avtalen som nå er inngått innebærer at Nets skal håndtere innløsing og oppgjør av Visa- og MasterCard transaksjoner for alle minibankene som Nokas har i Norge, Sverige og Finland.

– Driftssikre og effektive betalingsløsninger er viktig for oss. Nets kunne også tilby mulighetene til å legge til flere kort-schemes og tjenester som dynamic currency conversion, noe som gjør det mulig for utenlandske kunder å få omregnet til egen valuta der og da. Sammen med kravene til service og kvalitet i løsningene, var dette avgjørende i forhold til det valget vi tok, sier Arne-Christian Gnutzmann, ‎Director Strategy & Business Development, hos Nokas.

– Vi er svært fornøyde med at Nokas har valg å fornye og utvide avtalen med oss, og ser frem til ett godt samarbeid i årene fremover, sier Ole-Thomas Bull, Director of Sales, Merchant Services hos Nets.

Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge, tlf. +47 915 39 846, e-post: satjo@nets.eu

Om Nokas:
Nokas er et sikkerhetskonsern som i dag har virksomhet i Norge, Sverige og Danmark. Vi har en visjon om å være «Europas ledende totalleverandør av trygghet for mennesker og verdier». Konsernet har nå mer enn 9000 ansatte.