Nokas blir ny sikkerhetsleverandør til Saab konsernet

Nokas har på ny inngått en ny stor sikkerhetsavtale i Sverige. Denne gang er det Saabkonsernet som velger Nokas. Avtalen omfatter vakttjenester og tekniske sikkerhetsleveranser til selskapets 45 lokasjoner i Sverige samt en rekke lokasjoner rundt i verden.

Nokas starter implementeringsfasen omgående for raskt å kunne sette seg inn i Saabs komplekse virksomhet og for å forberede overtakelsen og ansvaret for sikkerhetsleveransene fra 1.april 2017.

Nylig ble Nokas tildelt oppdraget med å bemanne sikkerhetskontrollen på Arlanda Airport. Samlet sett har Nokas i Sverige den siste uken tilegnet seg nye kontrakter til en verdi av rundt SEK 2,6 milliarder

- Vi er veldig stolte over å ha fått det prestisjefylte oppdraget om å levere vakttjenester og tekniske sikkerhetssystemer til Saab, sier VD i Nokas Security, Anders Lönnebo. Nokas bygger nå opp en samordnet kundespesifikk organisasjon for oppdraget hvor vi kommer til å rekruttere minst 100 nye vektere og 40 sikkerhetsteknikere for å løse oppdraget, sier han.

- Saab stiller høye krav til sikkerhet og vi er fornøyd med valget av leverandør. Vi er overbevist om at Nokas kommer til å utvikle sikkerhetsoppdraget på en positiv måte, sier eiendomsdirektør i Saab AB, Torbjörn Nibelius. Nokas sin brede erfaring innen store og komplekse oppdrag gjør at vi kjenner oss trygge med Nokas som sikkerhetsleverandør til alle våre lokasjoner i Sverige og i verden for øvrig, sier han.

Konserndirektør i Nokas, Vidar Berg er fornøyd med utviklingen i Sverige:

- Jeg gleder meg over å se at tiltakene vi har satt i gang i Sverige nå begynner å få synlige effekter, sier Vidar Berg. Årsaken til at vi lykkes med Saab er at vi fremstår som totalleverandør som blant annet leverer både vakttjenester, teknikk og alarmstasjonstjenester i samme avtale med ett kontaktpunkt for kunden. Saab har hatt samme leverandør i nærmere 30 år. Det er positivt for Nokas at vi blir valgt ut i fra at vi kan levere moderne teknologi, innovative løsninger med god kvalitet, og ikke minst at vi kan levere våre tjenester Worldwide gjennom strategiske samarbeidsavtaler internasjonalt, avslutter han.