Nok en tragisk barnesak viser mangelen på kunnskap om barns rettigheter

2.1.2016 14:42 | Cappelen Damm AS

Nok en tragisk barnesak viser mangelen på kunnskap om barn og barns rettigheter blant helsearbeidere, skolefolk, politikere og andre sentrale samfunnsaktører uten juridisk bakgrunn.

Advokat Thea W. Totland, spesialist på barns rettigheter, har med sin bok, Barneadvokaten, laget en oppslagsbok for yrkesgrupper som på ulikt vis befatter seg med barn. Boken tar opp de vanligste spørsmålene knyttet til barn og jus, fra helsetematikk til skolespørsmål. Thea W. Totland er også medansvarlig for Stiftelsen barnas rettigheter, som arbeider for å styrke barns rettsstilling i det norske samfunn: http://www.barnasrettigheter.no/.

Anmeldereks. av boken kan fås ved henvendelse til: anne.ostgaard@cappelendamm.no

Kontaktinfo til forfatter: thea@totland.no / Mobil: 90014075 | Arbeid: 22702446