NM i Utforsykling LIVE på Fatstone TV 23. juli

23. juli skal Norges beste utforsyklere kåres. Finalene fra den bratte løypa i Nesbyen ser du LIVE på Fatstone TV fra 13.30.

Norgeseliten i utfor skal utfolde seg i fjellsidene på Nesbyen til helgen og etter en intens sesong for de norske utøverne spares det ikke på kruttet i årets NM løype.

"Løypa kan beskrives som rask, slagete og lang. I år har vi jobbet hardt får å få inn litt potensiale for høkk. Det er bygd 7 nye hopp, en ny maskinbygd del med doseringer og høy hastighet, å vi satser på å få bygd en dropp ut fra den nye broa over asfaltveien. Så potensiale for luftige svev er der." Sier løypesjef David Løkken. Det blir spennende å se hvem som kommer raskest i mål.

Tidligere denne måneden kom hele det norske utforlandslaget til finalen i verdenscupen for første gang i historien og nivået i norsk utfor har aldri vært høyere. "Vi gleder oss til utforsykkel-fest i Nesbyen og er samtidig glade for at flere kan følge med på Norgesmesterskapet gjennom sendingen på Fatstone TV" sier arrangementsansvarlig Per Erik R. Mæhlum fra Norges Cykleforbund.

Med oss som kommentator i Fatstone TV sin sending har vi Brage Vestavik som dessverre ikke kan delta selv på grunn av skade. Brage har i år levert tre topp-10 plasseringen i verdenscupen i år og skal altså guide TVseerne gjennom finalene på Fatstone TV.

Vi gleder oss til full fart og mye sykkelglede!