nLogic er valgt som Juniper Networks datasenterpartner

Bård Berge, CTO/Teknisk sjef nLogic AS

- Datasentermarkedet utvikler seg raskt. Som en aktør i dette markedet, har nLogic inngått avtale med Juniper om felles målsetninger. Vi skal sammen investere og levere løsningene som møter norske bedrifters behov, sier Erlend Bonesvoll, adm.dir. i nLogic.

nLogic er sertifisert som Juniper ELITE-partner, og er Juniperpartneren med best dokumenterbar kompetanse og de tyngst sertifiserte medarbeiderne i Norge.
- Vi har har hatt et tett samarbeid med nLogic siden etableringen i 2007, og de er i dag regnet som Norges ledende Juniper Elite partner. Det var derfor et naturlig valg å sammen inngå felles satsning og investering innen datasenterløsninger, uttaler Sander Groot, Juniper Networks leder for partnere i Nord-Europa.

Som valgt datasenterpartner, vil nLogic få utvidet tilgang til Junipers «Center Of Excellence», og dermed de beste konsulentene Juniper har innen datasenterarkitektur. nLogic får også tilgang til Junipers alliansepartnere.

Norges første Juniper Networks datasenter Lab.
I samarbeid med Juniper er nLogic nå i gang med å etablere Norges første Juniper Networks datasenter lab.
- Vi ønsker med Laben å kunne være en god rådgiver for våre kunder når det gjelder datasenterteknologi som helhet. Vi vil bygge kompetanse internt som vil komme våre kunder til gode, vi kan gjenskape scenarioer i Laben, demonstrere ulike oppsett og bistå med kunders behov raskere, sier teknisk sjef i nLogic, Bård Berge.

nLogic ønsker også å kunne guide kunder i Software-Defined Networking (SDN) landskapet, og gi best mulig forståelse av fordelene i den spennende SDN verdenen og videre utvikling.
- SDN har vært et bussword i mange år, men er i dag noe det snakkes om i stadig større skala. Vi har som målsetning å være i forkant innen dette området, fortsetter Berge.

nLogic sin styrke har fra oppstart vært Service Provider markedet, med utbygging av store datanettverk. Som en del av nLogics vekst, satses det også for fullt mot offentlige og private bedrifter.
- Det at viktige aktører som Meteorologisk Institutt og Statens Vegvesen velger nLogic som datasenterpartner, viser hvilken posisjon vi har. Vi kan tilby våre kunder et meget kompetent konsulentmiljø rundt alle våre Juniper leveranser, sier Erlend Bonesvoll.

nLogic fortsetter å tilby kurs, seminar og workshops til eksisterende og nye kunder. 26. november deltar nLogic på Computer Worlds datasenterkonferanse, og vil stille ut viktige byggestener i et topp moderne datasenter på deres stand.

Bård Berge, CTO/Teknisk sjef nLogic AS