Nina Vesterby ny adm. direktør i Egmont Publishing

1. januar tiltrer Nina Vesterby som ny administrerende direktør for Egmont Publishing Norge. Hun er 40 år, kommer fra en stilling som CEO i HomeNet AS og erstatter Espen Asheim som går over til en stilling i FSN Capital.

Norges største utgiver av magasiner og ukeblader, Egmont Publishing, får med 40-årige Nina Kristin Vesterby en lederprofil med solid erfaring innenfor både det finansielle og det kommersielle. Bak seg har Nina Vesterby en solid karriere innen telecom-sektoren, hvor hun har hatt en rekke ledende stillinger. De siste seks årene har Nina Vesterby vært daglig leder i HomeNet AS, som er en del av det EQT-eide Broadnet, der hun også har sittet i den øverste ledelsen. HomeNet, som leverer bredbånd til privatmarkedet, har i perioden endret strategisk retning, tilpasset seg markedet og utgjør nå en meget attraktiv og fremgangsrik del av Broadnet, med stor vekst i både omsetning og inntjening.

Ved siden av jobben som daglig leder har Nina Vesterby gjennomført en MBA i Strategisk ledelse ved Norges handelshøyskole.

Styreformann i Egmont Publishing NO, Torsten Bjerre Rasmussen, ser frem til å få Nina Vesterby i sin ledergruppe i Egmont Publishing – en av fire divisjoner i Egmont-konsernet.

«Vi ønsker velkommen til en overbevisende ny leder i Egmont Publishing. Nina har solid erfaring og har jobbet med både operasjonelle og utviklingsmessige problemstillinger i tillegg til, at hun besitter solid digital kompetanse og en god følelse for kundene. På toppen av dette har Nina et vinnende vesen med stort engasjement, og jeg er overbevist om at hun raskt vil lære en ny bransje å kjenne når hun kommer til en organisasjon og ledergruppe med solid kompetanse», sier han.

Også Nina Vesterby er glad for utfordringene som venter:

«Jeg gleder meg til nye utfordringer. Egmont Publishing virker som en fantastisk virksomhet med kompetente medarbeidere, et stort antall sterke utgivelser og digitale posisjoner. Jeg ser frem til å bli leder for en dyktig organisasjon som har en lang og imponerende historikk med markedslederskap, kombinert med god tilpasningsevne og utvikling. Jeg kan se mange fellestrekk med de problemstillingene og mulighetene jeg har jobbet med tidligere, og ser en sterk fremtid for Egmont Publishing», sier hun.

Nina Kristin Vesterby tiltrer stillingen 1. januar 2019.

Ann-Elise Ertesvåg, HR/Kommunikasjon, tlf 950 39 801

Vinnerne av Egmonts tegneseriekonkurranse er ....19.3.2019 08:39:45 CETPressemelding

– Selv om semifinaleheatet inneholdt hele 15 serier, så visste vi nok før den siste avstemningen hvem som kom til å stikke av med seieren. Det ville vært bortimot straffbart å ikke la Elise Syvertsen og hennes poetiske, men såre oppvekstskildring «Spike» vinne, sier redaksjonssjef Tormod Løkling. Dermed gikk førsteplassen til nettopp Elise Syvertsen som med sitt bidrag «Spike» tildeles hele 50 000 kroner!

Egmont omstiller medievirksomheten og leverer rekordomsetning og resultatfremgang15.3.2019 08:45:34 CETPressemelding

2018 var et godt år for mediekonsernet Egmont, med rekordomsetning og resultatfremgang. Millioner av mediebrukere fikk presentert en rekke gode filmer, nyheter som satte dagsorden, magasiner av høy kvalitet, bestselgerbøker og toppunderholdning på tv. E-handel og dataspill bidro til markant vekst. Som stiftelse reinvesterer Egmont overskuddet sitt i medievirksomheten, og konsernet delte ut 123 millioner NOK for å hjelpe barn, unge og filmtalenter.