Nina Vesterby ny adm. direktør i Egmont Publishing

1. januar tiltrer Nina Vesterby som ny administrerende direktør for Egmont Publishing Norge. Hun er 40 år, kommer fra en stilling som CEO i HomeNet AS og erstatter Espen Asheim som går over til en stilling i FSN Capital.

Norges største utgiver av magasiner og ukeblader, Egmont Publishing, får med 40-årige Nina Kristin Vesterby en lederprofil med solid erfaring innenfor både det finansielle og det kommersielle. Bak seg har Nina Vesterby en solid karriere innen telecom-sektoren, hvor hun har hatt en rekke ledende stillinger. De siste seks årene har Nina Vesterby vært daglig leder i HomeNet AS, som er en del av det EQT-eide Broadnet, der hun også har sittet i den øverste ledelsen. HomeNet, som leverer bredbånd til privatmarkedet, har i perioden endret strategisk retning, tilpasset seg markedet og utgjør nå en meget attraktiv og fremgangsrik del av Broadnet, med stor vekst i både omsetning og inntjening.

Ved siden av jobben som daglig leder har Nina Vesterby gjennomført en MBA i Strategisk ledelse ved Norges handelshøyskole.

Styreformann i Egmont Publishing NO, Torsten Bjerre Rasmussen, ser frem til å få Nina Vesterby i sin ledergruppe i Egmont Publishing – en av fire divisjoner i Egmont-konsernet.

«Vi ønsker velkommen til en overbevisende ny leder i Egmont Publishing. Nina har solid erfaring og har jobbet med både operasjonelle og utviklingsmessige problemstillinger i tillegg til, at hun besitter solid digital kompetanse og en god følelse for kundene. På toppen av dette har Nina et vinnende vesen med stort engasjement, og jeg er overbevist om at hun raskt vil lære en ny bransje å kjenne når hun kommer til en organisasjon og ledergruppe med solid kompetanse», sier han.

Også Nina Vesterby er glad for utfordringene som venter:

«Jeg gleder meg til nye utfordringer. Egmont Publishing virker som en fantastisk virksomhet med kompetente medarbeidere, et stort antall sterke utgivelser og digitale posisjoner. Jeg ser frem til å bli leder for en dyktig organisasjon som har en lang og imponerende historikk med markedslederskap, kombinert med god tilpasningsevne og utvikling. Jeg kan se mange fellestrekk med de problemstillingene og mulighetene jeg har jobbet med tidligere, og ser en sterk fremtid for Egmont Publishing», sier hun.

Nina Kristin Vesterby tiltrer stillingen 1. januar 2019.

Ann-Elise Ertesvåg, HR/Kommunikasjon, tlf 950 39 801

​Nå kan du få en bit av Andeby – midt i Oslo! Norges første Donald Duck-butikk popper opp på Skøyen!6.11.2018 10:15Pressemelding

I år er det 70 år siden Donald Duck & Co traff bladhyllene for første gang. Fremdeles er bladet landets desidert mest solgte tegneserie per år og det femte mest leste bladet i Norge. Å være en «Andeby-borger» er en viktig del av det å vokse opp i Norge. Derfor vil Donald-redaksjonen invitere leserne inn i en unik butikkopplevelse, som kun i fire uker vil ha lokaler på Skøyen i Oslo.