Nina Merete Eldor ny reportasjeredaktør i NTB

Nina Merete Eldor (36) er ansatt som ny reportasjeredaktør i NTB. Hun er i dag utenriksvaktsjef i samme bedrift.
Nina Merete Eldor (36) er ny reportasjeredaktør i NTB.

- Ansettelsen er en viktig del av NTBs styrking av redaksjonell planlegging. NTB skal gi mediene full oversikt over hva som skjer og når det skjer,  og vi skal sørge for å levere tjenester som møter våre kunders behov i en tid preget av kontinuerlig endring, sier nyhetsredaktør Ole Kristian Bjellaanes.

Eldor får ansvar for planlegging både på kort og lang sikt i tett kontakt med lederne for øvrige nyhetsavdelinger, og får personalansvar for avdelingens 20 ansatte.

- Ved siden av vårt oppdrag som døgnkontinuerlig nyhetsovervåker, vil vi med Nina som reportasjeredaktør også sørge for å ivareta viktig og vesentlig fagkompetanse av høy standard innenfor områdene samfunn, utenriks og kultur, sier Bjellaanes.

Nina Merete Eldor har vært tilknyttet NTB siden 2006 og har vært vaktsjef siden 2013.

- Vi har vært opptatt av å finne en ny leder som er faglig sterk, har gode samarbeidsevner og handlekraft. Det har Nina, sier Bjellaanes.

Eldor blir medlem av NTBs redaktørgruppe, som forøvrig består av Kristin Aanensen (nyhet), Jon Eeg (foto), Magnus Aabech (sport), Åshild Skadberg (tema), Helen Vogt (utvikling) og Ole Kristian Bjellaanes.

For ytterligere informasjon kontakt:
Ole Kristian Bjellaanes

Nina Merete Eldor (36) er ny reportasjeredaktør i NTB.