Nina Bansal ble Europamester

Nina Bansal gikk i dag helt til topps og tok gull i EM i taekwondo mønster. Hun forsvarte med dette Europamestertittelen fra 2017.

Bansal som deltok i klassen kvinner under 40 møtte først britiske Wenqi Li og kom seirende ut, deretter ventet tyske Baerbel Reiner og danske Charlotte Pedersen som tok bronse i VM i Taipei. Den norske utøveren fra Tveita Taekwondoklubb slo alle og møtte den tyske utøveren Elise Eckmann i finalen. Eckmann tok tok sølv i forrige VM. Også her presterte Nina Bansal best på matten og kunne smykke seg med nok et EM-gull.

Hele det norske laget har jobbet målrettet inn mot EM som i disse dager arrangeres i Tyrkia. Målet før avreise var å kjempe om medaljer, så langt i mesterskapet har to Nordmenn kunnet entre pallen.

I morgen, torsdag, er det klart for parklasser og fra Norge stiller Tuva Kjødnes og Sune Østli.

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CESTPressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d

Presseinvitasjon: Valgmulighet og kvalitet - Norges Kampsportforbund og Be Cool AS inngår samarbeidsavtale27.6.2019 11:16:09 CESTPresseinvitasjon

Norges Kampsportforbund og Be Cool AS med butikken CombatStore.no inngår nå samarbeidsavtale når det gjelder kampsportutstyr. Avtalen innebærer blant annet at Be Cool AS lanserer tre etablerte merkevarer innen kampsportutstyr i Norge: TOP TEN og Tusah, hvor sistnevnte i hovedsak produserer taekwondo-utstyr, og Hayashi, som produserer utstyr for karate.