Nina (25) fra NTNU fikk stjernejobben

10.3.2016 17:08 | Adecco

Av over 3000 søkere er Nina Heir (25) fra NTNU den som endte med å få jobben som konsernsjef i Adecco. – Hun er et stort ledertalent, sier konsernsjef Torben Sneve.

Nina Heir kåres til vinner av Konsernsjefen 2016

For sjette år på rad rekrutterer Adecco blant landets studenter for å finne et ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. Nå er det klart at Nina Heir (25)) er den som i én måned får prøve seg som øverste leder for 5000 ansatte, med en lønn på 100 000 kroner.

Nina kommer fra Asker og studerer Forretningsutvikling, entreprenørskap og innovasjon ved NTNU i Trondheim. Hele fem av de ti finalistene var fra NTNU, og de to foregående vinnerne, Dunja Matanovic (2014) og Amalie Holt (2015) kom begge fra NTNU.

Hard konkurranse
Gjennom prosessen har alle finalistene blitt grundig vurdert; først gjennom en digital ledertest, senere gjennom personlighets- og evnetester, samt flere intervjurunder. Og på torsdag endte altså Nina Heir opp med å nå helt til topps etter en hel dag med praktiske oppgaver løst foran jury og publikum.

Den første oppgaven var en presentasjon av hva de topp ti mente blir viktigst for fremtidens toppledere. Etter denne oppgaven utnevnte de topp 5, som fikk en gruppeoppgave der de skulle diskutere lokaliseringen av et fremtidig Adecco-kontor i en av to fiktive marked. Avslutningsvis skulle de gi hver for seg presentere sin løsning på et etisk dilemma.

- Imponert
- Vi er veldig imponert over alle i topp ti, og det har ikke vært et enkelt valg, sa Konsernsjef i Adecco Torben Sneve. – Men Nina utmerket seg, spesielt i gruppeoppgaven. Hun var reflektert og tydelig. Kombinert med hennes resultater så langt i prosessen, er jeg sikker på at vi har foretatt riktig valg. Hun er et virkelig ledertalent, og jeg gleder meg til å jobbe med henne i sommer! Han understreker at jobben er reell, og at Adecco har store forventninger til Nina i hennes tid som konsernsjefvikar.

Tidligere konsernsjefvikarer fikk blant annet ansvar for å gjennomføre toppledermøter, lage strategiske analyser og samarbeidet med konsernsjefvikarer i andre land. – Vi lover at Nina får utfordringer og muligheter i topplederklasse! Sier Sneve.

I juryen satt konsernsjef i Adecco, Torben Sneve, leder for HR Norge Even Bolstad, HR-direktør Adecco Ole Banggren, direktør for Badenoch & Clark Leif Feiring og vinner av Konsernsjefen 2013 Assad Abbas.

Nina Heir kåres til vinner av Konsernsjefen 2016
Nina Heir og Torben Sneve