Nile Rodgers & Chic er tilbake

Nile Rodgers & Chic er tilbake med sitt første album på 25 år. Albumet, det tiende i rekken, har fått tittelen It's About Time og slippes 7. september.

Rodgers har selv skrevet og produsert det nye albumet og blant dem som bidrar finner man Nao, Craig David, Stefflon Don, Mura Masa, Anderson .Paak og Vic Mensa.

“I’ve had the great privilege of producing some of the greatest artists in the world so when it came time to collaborating for my own record the barometer was shall we say pretty high. Nao, Mura Masa and Cosha were important to me" - sier Nile om samarbeidet.

Duckie Thot og Jazzelle Zanaughtti er på det nye coveret som er en re-make av debutalbumet fra 1977.

Om coveret sier Rodgers; “When I first came up with the concept for the first CHIC album cover more than 40 years ago it was a deliberate statement that we could all be abundant, we could all be with the beautiful people, we could all be included, we could all have good times. Looking at the world today for the release of It’s About Time I felt that it was important to make those statements again for a new generation”.

I løpet av sommeren kan man oppleve Nile Rodgers & Chic live i Europa på diverse festivaler.

Lemaitre slipper to Spotify Singles19.10.2018 08:44Pressemelding

I dag er Lemaitre ute med to splitter nye Spotify Singles. Lemaitre er de aller første nordmenn til å lage Spotify Singles, som ble spilt inn på Spotifys hovedkontor i Stockholm. I sann Spotify Singles-ånd byr duoen på spennende nytolkninger. De har laget en ny versjon av "Big" som gjestes av Timbuktu og en unik cover av Tame Impalas "Feel Like We Only Go Backwards". Hør på låtene her. Siden åpningen av Spotifys studioer i Stockholm i april har en rekke nordiske artister laget egne tolkninger av kjente låter, blant andre First Aid Kit, Scarlet Pleasure, Seinabo Sey, Hov1 og Lykke Li. Sveriges egne Timbuktu bidro til å skape magi på deres nye versjon av "Big": - Innspillingen i Spotify’s studioer var en vill opplevelse! Til vanlig jobber vi hjemmefra på laptops, så det å være i dette nye og fullutstyrte studioet var fantastisk. - Timbuktu kom inn og gjorde et vers på "Big", som var utrolig fett. Det er alltid spennende å høre gjestevers, fordi man aldri helt vet om gjesteartisten har sa

Post Malone og Swae Lee med filmmusikk18.10.2018 20:33Pressemelding

Post Malone & Swae Lee er i dag ute med låten "Sunflower". "Sunflower" er første låt ut fra soundtracket til filmen Spider-Man™: Into the Spider-Verse. Post & Swae Lee har igjen teamet opp etter deres forrige samarbeid “Spoil My Night”, som er på albumet beerbongs & bentleys, et albumet som har streamet nærmere 85 millioner ganger bare i Norge. Se video HER! Filmen har verdenspremiere 14. desember og soundtracket gis ut av Republic Records i samarbeid med Sony Pictures Entertainment. Om låten sier Spring Aspers, Head of Music, Creative Affairs Worldwide for Sony Pictures Entertainment’s Motion Picture Group; “Post and Swae have delivered a song that’s both heroic and emotional, which is exactly what a Spider-Man story needs. It’s anthemic, but also heartfelt - the perfect soundtrack for Miles to discover the Spider-Man inside himself”. Den animerte filmen er basert på Marvel Comics karakteren Miles Morales, tenåringen fra Brooklyn, som må sjonglere videregående skole med sin status som

Major Lazer har teamet opp med Tove Lo18.10.2018 12:55Pressemelding

Major Lazer har teamet opp med svenske Tove Lo og er ute med den afrikanskinspirerte "Blow That Smoke". Inspirasjonen til låten kommer fra deres nylige turné i Afrika hvor de blant annet spilte i Malawi, Kenya, Etiopia og Sør-Afrika. Om samarbeidet sier Tove Lo; “This song has been long in the making and I'm so happy about this collab! Started with me and Wes just sending ideas back and forth until I sent this vocal I was unsure what to do with, and they made magic with it! To me the song is about the sweet escape from your troubles or just mundane life by being a bit reckless and romantic”.

Hvem faen er Ka2?17.10.2018 13:42Pressemelding

Ka2, hele Norges tjommi. En kunstnersjel med et stort hjerte for venner, damer, natur og livets frukter. En venn, en elsker og en notorisk tre-klemmer. Han har jobbet bak kulissene i mange år og alltid vært tilstede, uten at du kanskje helt har lagt merke til ham. Inspirert av psykedelisk rock med deilige elektroniske klubb elementer. Setter denne sounden stemningen for tekstene om hans bohemske livsstil, der han verken har tro på monogami eller økonomi. Ka2 er nå endelig klar for å komme ut av skogen og inn i byen. Og sette festen på hodet. ‘mer og mer på tur’, som slippes 19.10.2018 handler om jaget etter sterkere farger og følelser, om å være på rømmen til et annet univers. Og hvordan klare å forevige de magiske øyeblikkene som man ellers kanskje ikke legger merke til. De som vet, de vet <3 Ka2 er signert til TimeOut Agency. Instagram: @hvemfaenerka2 Facebook: facebook.com/hvemfaenerka2

Nyhetsbrev fra Universal Music12.10.2018 13:45Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev fra Universal Music! Astrid S slipper "Emotion" Lil Halima slipper debut-EP Eric Clapton ute med julealbum Nytt album fra Elvis Costello & The Imposters https://www.ntbinfo.no/pressemelding/sings-for-the-king-fra-glen-campbell?publisherId=6987388&releaseId=17854923 Sings For The King fra Glen Campbell Lukas Graham er ute med den nye singelen "Not A Damn Thing Changed". Videoen er en hyllest til vennskap og spesielt Lukas sin venn William som valgte å ta sitt eget liv i en alder av 29 år. Se den her! Migos’ egne Quavo er ute med soloalbumet Quavo Huncho. Albumet inneholder samarbeid med blant andre Cardi B, Drake, Lil Baby, Travis Scott, Offset og Kid Cudi. Stjernelaget DJ Snake, Ozuna, Cardi B og Selena Gomez har sluppet musikkvideo til "Taki Taki", som i forrige uke toppet Spotifys Globale Topp 50-liste. Sheck Wes har sluppet debutalbumet Mudboy, som har fått strålende kritikker, og inkluderer hiten "Mo Bamba". Se video til låten her. Stjerneskuddet El