Nikkeby Lufthavn reutgir kultskive

Foto: Joachim Lyng

Nikkeby Lufthavn er et ikonisk kultband i hjembyen Tromsø, kjent for sine forrykende liveshow og særegne potpourri av catchy garagerock, punk og pop. I 2000 ga de ut den kritikerroste To The Moon EP på Feedback Underground Records, samt den etterlengtede kanonskiva Babes in Space høsten 2005. Albumet ble kåret til «Den beste rockskiva i Tromsøs historie» av Buktafestivalen i 2015, og har vært utsolgt i mange år.

I forbindelse med at Nikkeby Lufthavn er special guest for Marky Ramone’s Blitzkrieg, fra legendariske Ramones, i Tromsø Kulturhus 17. oktober, har bandet i dag endelig gitt ut albumet digitalt. Det kan høres her!

Nikkeby Lufthavn serverer et energisk show med volumknappen på elleve, samt fengende låter med bisarre tekster fra et surrealistisk univers uegnet for de fleste menneskesinn. Det er vanskelig å forklare hva Nikkeby Lufthavn er - det må rett og slett oppleves.

Foto: Joachim Lyng
Artwork for "Babes In Space"

Michael Krohn slipper ny singel19.10.2018 11:02Pressemelding

9. november følger Michael Krohn opp fjorårets soloplate, Unwanted, med et prosjekt der han har gitt et utvalg låter fra hele hans karriere nye klær. Det er dette som er Søvnløse netter. På sett og vis kan prosjektet sammenlignes med Johnny Cash sine American Recordings. Her gjør Krohn kun egne låter med produsent Hugo Alvarstein og musikerne som har arrangert og tolket materialet. Dette stjernelaget består av Geir Sundstøl, Amund Maarud, Eivind Staxrud, Hugo Alvarstein, Bugge Wesseltoft, Eirik Øien, Eivind Kløverød, Christer Engen, Kenneth Kapstad og Sylfest S. Den neste singelen i rekken er selve tittelsporet på albumet; "Søvnløse netter". Den kan du høre her!

Endelig ny musikk fra The Modern Times19.10.2018 10:17Pressemelding

Med debutalbumet This Is The Modern Times, en drøss kritikerroste og sagnomsuste konserter har The Modern Times etablert seg som et av landets mest elskbare band. Nå, ett år senere, vrir bandet på de siste knottene for å ferdigstille oppfølgeren, som vi gleder oss til å fortelle mer om snart. Før det kan du i dag høre deres etterlengtede nye singel "Dementia"; en særdeles fengende og catchy poplåt som handler om da ett av bandmedlemmenes bestemor ble dement. I høst spiller også tromsøbandet kun to "intime" konserter på Bastard i Tromsø (19. oktober) og Revolver i Oslo (9. november), før de legger ut på releaseturné i Europa til våren. Hør "Dementia" her, og følg bandet på Facebook og Instagram for oppdateringer.

Falkevik slipper debutalbumet19.10.2018 09:05Pressemelding

Med mot, kreativitet og kjærlighet for improvisasjon, utgjør Julie Falkevik Tungevåg, Ellen Brekken og Veslemøy Narvesen trioen Falkevik - en trio som kombinerer det kalde, nordiske jazz- uttrykket med elegante og rare popmelodier. Musikken beveger seg i landskapet singer- songwriter/indiejazz, med lyriske instrumentelle partier og riff-baserte soloer. Julie Falkevik Tungevåg, en 30 år gammel pianist og låtskriver fra Sogn og Fjordane, er prosjektets låtskriver. Hun har en mastergrad i utøvende rytmisk musikk fra musikkonservatoriet i Kristiansand og benyttes hyppig som frilansmusiker. De siste årene har hun spilt med artister som Ine Hoem, Erlend Ropstad, Anja Skybakmoen, Anette Askvik og Synne Sanden, for å nevne noen få av mange. I dag slippes debutalbumet til Falkevik på Drabant Music. Louder Than I’m Used To er produsert av Julie og gitarist/tekniker David Aleksander Sjølie, og er spilt inn i New Tone Studio og Urban Sound Studios i Oslo. Albumet er inspirert av naturen på Vestlan

deLillos med akustisk versjon av legendarisk låt12.10.2018 10:00Pressemelding

Denne høsten kan du oppleve de norske musikkheltene deLillos land og strand rundt om i Norge på det som er deres store, akustiske høstturné. Men i forkant av dette, ønsket bandet å gå inn i studio for å snekre sammen et par gaver til fansen. Den første av disse gavene er, passende nok, en akustisk versjon av én av deres aller, aller kjæreste hiter: «Kokken Tor». Den kan du høre her! Når det gjelder den andre gaven, så er det jo slik at de som venter på noe godt, definitivt ikke venter forgjeves. Følg deLillos for oppdateringer på Facebook.

Ny singel fra The Contenders12.10.2018 09:46Pressemelding

To og et halvt tiår etter at The Contenders kapret førsteplassen på norsk radio topp 40-listen med «Radioland», er bandet tilbake med nye låter. Tidligere i sommer ble den groovy New Orleans-funk-pregede låta «Feber» sluppet. I dag er den nye singelen «På rømmen igjen» endelig ute. Her snakker vi høygiret med en drivende southern-americana puls og med en norsk tekst som poengterer følgende: Kjærlighetens veier er uransakelige! Låta er skrevet av brødrene Kulseth og produsert av Kim Edvard Bergseth som har produsert og skrevet låter for et utall flotte norske artister, blant annet Amund Maarud, Vidar Busk, Linnea Dale og Adam Douglas. Hør «På rømmen igjen» igjen her!