Niendeplass i karate-EM

Stavangerjentene Bettina Alstadsæther og Lotte Ørebæk Andersen fra Stavanger karate klubb endte på en niendeplass i karate EM som arrangeres i Kocaelia i Tyrkia.

I lagkamp tapte jentene mot Slovenia som gikk til bronsefinalen. De tapte den første kampen mot Tyrkia som gikk til finalen og dermed ble det rekvalifisering om bronsemedaljen. I tapte de innledende kampene i sine individuelle klasser.

Det er stor deltagelse i karate-EM. Det deltar hele 424 utøvere fra 44 nasjoner i mesterskapet. Etter at karate ble tatt opp på OL-programmet i Tokyo og innlemmet i ungdoms-OL har det vært en enorm økning i deltagelsen på internasjonale konkurranser, sier sportssjef Dag Jacobsen i Norges Kampsportforbund.