NHOs kvartalsrapport: To tusen bedrifter om utviklingen utover i 2018

NHOs sjeføkonom Øystein Dørum presenterer tirsdag 20.mars klokka 12.00 konjunkturrapporten for første kvartal.

Bedriftene har i dette kvartalet svart på spørsmål om markedssituasjonen framover, planer om nyansettelser, investeringer m.m.

I disse Acer-tider ser vi også nærmere på hvordan EØS-avtalen fungerer for norsk næringsliv og betydningen av frihandel mer generelt.  Dette er ikke minst aktualisert av senere utspill fra den amerikanske presidenten.

Vi serverer kaffe m.m.

Hjertelig velkommen!

Øyvind Lind-Fossen, informasjonssjef

Nelfo-rapport lanseres i Arendal 15. august: Husholdningene blir viktigere for kraftsystemet15.8.2018 10:56Pressemelding

En ny rapport fra Nelfo viser at et alternativ til nettinvesteringer er å motivere husholdningene til å øke utnyttelsen av det eksisterende nettet. Det gjøres ved å flytte strømforbruket i tid (forbrukerfleksibilitet) fra perioder med høy nettbelastning til perioder med ledig kapasitet. - Med ny smartteknologi kan de fleste gjøre det uten at hverdagen blir negativt påvirket, sier Tore Strandskog, næringspolitisk direktør i Nelfo.