NHO Service og Handel – ny landsforening i NHO

NHO Service og NHO Handel har fusjonert og blir nå til NHO Service og Handel. Dette blir NHO's nest største landsforening, med over 86 000 årsverk sysselsatt hos medlemsbedriftene.

-Vi vet at sysselsettingen i Norge i økende grad kommer i service- og handelsnæringene. Det betyr at bedriftene i disse sektorene vil spille en større rolle som samfunnsaktører og innovatører, være en viktigere partner for offentlig sektor, og vi vil være deres støtte og plattform i dette, sier adm dir Anne-Cecilie Kaltenborn.

-Som en større landsforening, som dekker mer av servicebransjen og også mange bedrifter og kjeder innen varehandel og håndverk, ønsker vi også å ta et større ansvar for å bidra til et seriøst arbeidsliv. Det har vi erfaring med sammen med arbeidstakersiden, og vi har verktøy i verktøykassa til å gjøre det, sier Kaltenborn.

Dette blir ønsket velkommen av Norsk Arbeidsmandsforbund (NAF), ved forbundsleder Erna Hagensen.

Vi har gjennom mange år hatt et profesjonelt og godt samarbeid med NHO Service innenfor våre bransjeområder. Jeg vil gratulere med etableringen av NHO Service og Handel som jeg tror både vil videreføre og styrke samarbeidet for et godt organisert og seriøst arbeidsliv. Jeg ønsker lykke til og ser fram til spennende samarbeid i tiden som kommer, sier Hagensen.

NHO Service og Handel vil totalt dekke 8 bransjesammenslutninger, som hver især rommer flere underbransjer: Bemanning og rekruttering; Forvaltning, Drift, Vedlikehold (FDV); Renhold og Eiendomsservice; Sikkerhet og beredskap; Handel; Helse og velferd; Frisør og velværebedrifter (NFVB); Arbeid og inkludering.

Kommentarer:

Anne-Cecilie Kaltenborn ack@nhoservice.no og 91702307

Baard Fiksdal Informasjonssjef
+47 23 08 86 63/+47 930 88 777
baard.fiksdal@nhoservice.no

NHO Service og Handel:

• 2.500 medlemmer fordelt på 8 bransjer, sysselsetter 86.350 årsverk.