Adecco Group

NHH er skolevinner i kampen om konsernsjefjobben

Blant over 4000 søkere er fire studenter fra NHH fortsatt med i kampen om Norges mest populære sommerjobb med en lønn på 100.000. Aldri før har så mange fra NHH kommet gjennom dette tøffe nåløyet. Nå skal de og seks andre kjempe om jobben i et assessmentsenter.

Dette er syvende året at Adecco er på jakt etter Norges største ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. I august får en student teste ut hvordan det er å være øverste leder for 5000 ansatte, med en lønn på 100.000. De 10 finalistene har kommet gjennom et ekstremt trangt nåløye, over 4000 søkte på sommerjobben.

Finalistene er alle ledertalenter

– De har vært gjennom en tøff prosess som er grundigere enn mange ordinære topplederrekrutteringer, sier Konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Finalistene er alle ledertalenter og det blir utfordrende for juryen å velge en vinner.

De fire studentene fra NHH er: Dina Mikalsen (23), Eilev Haukaas (22),  Håkon Halvorsen Wik (24) og Therese Borge Lied (24). – Det er ingen tvil om at NHH er en skole som tiltrekker seg dyktige ledertalenter.

Om kandidatene sier Sneve:

-  Eilev har spesielt utmerket seg gjennom sin evne til å være innovativ og tenke utradisjonelt, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Han viser mot til å utfordre veletablerte virksomheter og jeg tror han har et stort lederpotensial - spesielt innen endringsledelse.

-  Håkon har en sterk analytiske evne, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. - Han er svært reflektert, og klarer å se helhet og sammenheng på en måte som er imponerende.

Norges tøffeste rekrutteringsprosess

• 7500 tok ledertesten på konsernsjefen.no.
  • 4000 deltok i søknadsprosessen og ble bedt om å sende inn søknadsbrev og CV.
  • Basert på en helhetsvurdering fikk 500 en logisk resonneringstest.
  • De 100 beste gikk vider til integritetstest og videointervju.
  • Basert på en helhetsvurdering ble 20 valgt ut til personlighetstest og dybdeintervju.
  • 10 finalister er nå videre til assessmentsenter i Oslo 30. mars.

Vinneren kåres 30. mars

Finalistene skal nå gjennomføre et assessmentsenter der de evalueres av en jury. I løpet av dagen annonseres vinneren. I juryen sitter konsernsjef i Adecco, Torben Sneve, Administrerende direktør for Schneider Electric, Dagfinn Ringås, managing partner i Great Place to Work, Jannik Krohn Falck,  direktør for Badenoch & Clark Leif Feiring og HR- direktør i Adecco Elham Binai.

Vil du følge finalistene på assessmentsenteret? Følg Adecco Norge på Facebook, vi kjører livestreaming.

Finalistene i Konsernsjefen 2017:

Navn

Alder

Studiested

Studerer

Dina Mikalsen

Siviløkonom

Eilev Haukaas

Norges Handelshøyskole (NHH)

Bachelor i økonomi og administrasjon

Elisabeth Kristiane Holst

Lovisenberg Diakonale Høgskole

Sykepleie (også gått befalsskole)

Emilie Wilberg

Universitetet i Oslo (UiO)

Rettsvitenskap (også BA biologi)

Håkon Halvorsen Wik

Norges Handelshøyskole (NHH)

Master Finansiell Økonomi (NHH) og Internasjonal Strategi og Ledelse (CEMS)

Ingvild Karine Sandmo

Universitetet i Agder

Enkeltemner ledelse og statsvitenskap (også BA ledelse,innovasjon og marked, gründerskolen

Kristoffer Gregersen

University of Warwick

BSc Economics (with Honours)

Maria Olsen

NTNU

Samfunnsøkonomi

Therese Borge Lied

Norges Handelshøyskole (NHH)

Master Økonomi og Administrasjon (også samfunnsøkonomi)

William Knudtzon

NTNU

Ingeniørvitenskap og IKT

For spørsmål:

Silje Valseth, kommunikasjonssjef i Adecco tlf. 473 19 486

Dina Mikalsen, 928 96 621, dinamikals1@gmail.com

Eilev Haukaas,975 16 051, eilev.haukaas@gmail.com

Håkon Halvorsen Wik,415 09 450, hakon.h.wik@gmail.com

Therese Borge Lied, 454 69 885, therese.lied@gmail.com

Therese Borge Lied. - Therese imponerte oss i løpet av prosessen med hvor reflektert hun er, også når det gjelder svært komplekse spørsmål sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Hun er tydelig engasjert, og har et sterkt ønske om å lykkes, med en imponerende drive.
Håkon Halvorsen Wik. - Håkon har en sterk analytiske evne, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. - Han er svært reflektert, og klarer å se helhet og sammenheng på en måte som er imponerende.
Eilev Haukaas. - Eilev har spesielt utmerket seg gjennom sin evne til å være innovativ og tenke utradisjonelt, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Han viser mot til å utfordre veletablerte virksomheter og jeg tror han har et stort lederpotensial - spesielt innen endringsledelse.
Dina Mikalsen. - Dina fremstår som sterkt ledertalent som er svært handlekraftig, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Hun har høye ambisjoner og motiveres av resultatoppnåelse, samtidig som hun vier sterk bevissthet for sammensetning av team.

Om Adecco Group

Adecco Group
Sjølyst plass 2

Adecco Group er et av Norges ledende selskap innen HR og bemanning. Selskapet er landsdekkende, og har over 60 års erfaring i Norge. Konsernet har over 400 ansatte, og 5000 medarbeidere ute i jobb hos kunder hver dag.

I Norge består Adecco-konsernet av seks merkevarer: Adecco, Badenoch & Clark, BHC Construction, Ingeniør Compagniet, Modis og Naviga. Vi leverer til kunder i alle bransjer, i offentlig og privat sektor.

Følg pressemeldinger fra Adecco Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Adecco Group

ISS og Adecco inngår solidaritetssamarbeid for Ukraina4.8.2022 10:59:00 CEST | Pressemelding

Krigen i Ukraina har gjort sterkt inntrykk. Adecco og ISS ønsker å hjelpe med det vi kan best – få folk i jobb. ISS rekrutterer rundt 1500 medarbeidere i året, og mange av disse stillingene gjøres nå tilgjengelig gjennom AdeccoJobsForUkraine.com. - Dette er et historisk samarbeid som vil hjelpe ukrainske flyktninger i Norge med å integreres og finne meningsfulle aktiviteter å fylle dagene sine med, sier Torben Sneve. Vi i Adecco vil hjelpe med det vi kan best – få folk ut i jobb. Vi hadde ikke vært i stand til å nå det målet uten ISS.

Adeccosjef med oppfordring til regjeringen på NHO-konferanse: Flyktninger må ha meningsfylte aktiviteter å fylle dagene sine med12.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding

Vi må ønske flyktninger velkommen til landet vårt med tilbud og aktiviteter. Uten meningsfylt arbeid eller noe annet å bruke dagene sine på, blir de sittende glemt på asylmottak rundt omkring i landet, sier Torben Sneve, konserndirektør for Adecco Group Nordics på NHOs årskonferanse, som går av stabelen i Oslo Spektrum i dag.