NFF starter FIFA-prosjekt

NFF har nå startet opp med et eSports/gaming-prosjekt hvor målet er å engasjere målgruppen 15-30 år gjennom FIFA på Playstation.

- Vi har opprettet en konto på Playstation hvor vi inviterer publikum til å spille med oss og mot oss, sier Mats Theie Bretvik, ansvarlig for prosjektet i NFF.

- Vi vet at når målgruppen ikke spiller fotball ute, så konsumerer de fotball inne, enten ved å spille FIFA eller ved å se på favorittlaget sitt. Derfor ønsker vi også å være tilstede der, legger Theie Bretvik til.

Med seg på laget har NFF engasjert YouTuber og FIFA-spiller Marius Hjerpseth.

- Marius har jobbet med YouTube og FIFA i over ti år, og passer veldig godt inn i dette prosjektet. Vi ønsket å engasjere Marius, og Marius ønsket å jobbe med oss. Vi er veldig fornøyd med å ha en så god FIFA-spiller med på laget.

Hjerpseth føler seg beæret av å få være NFFs offisielle FIFA-ambassadør.

- Jeg er utrolig stolt av å kunne være offisiell ambassadør for det norske landslaget. Det er en ære å kunne bære flagget på brystet. Dette hadde først og fremst ikke vært mulig uten følgerne mine, og jeg setter stor pris på alle som har støttet meg i så mange år.

I tillegg til å representere Norge på FIFA skal også Hjerpseth produsere videoinnhold på vegne av fotballandslaget.

- Jeg har lenge hatt lyst til å jobbe tettere med landslaget, og jeg er veldig glad for å endelig ha fått muligheten til det, sier Hjerpseth.

Videre er planen å arrangere en prestisjetung FIFA-turnering på Ullevaal i forbindelse med Nations League kampen mellom Norge – Slovenia lørdag 13.oktober.