Norges Fotballforbund

NFF forlenger med Nike

Del
Ny NFF-avtale med Nike og Unisport kommer inn som offisiell retail partner.
Foto: Bildbyrån
Foto: Bildbyrån

Nike signerte nylig en ny samarbeidsavtale med Norges Fotballforbund (NFF). Den nye avtalen gjelder fra årsskiftet og ut 2026. Foruten NFF og landslagene, så betyr avtalen at også alle fotballkretsene og toppdommerne fortsatt blir å finne i tøy fra Nike.

- NFF er stolt og glad for at en global aktør av Nike sin størrelse forlenger samarbeidsavtalen med NFF i en tid som er svært krevende for alle. Norsk fotball utvikler seg i en positiv retning både i topp og bredde, og vi gleder oss til å komme tilbake til en normal fotballhverdag med Nike med på laget i årene som kommer, sier generalsekretær Pål Bjerketvedt i NFF.

Nike, som har vært NFF sin utstyrspartner siden januar 2015, er også fornøyd.

- Vi er svært stolte over å forlenge vårt partnerskap med Norges Fotballforbund og gleder oss til de kommende kampene og turneringene, sier Bert Hoyt, VP/GM, Nike EMEA.

- Både kvinne- og herrelandslagene er fulle av talenter og potensiale. Vi er svært glade for å være med videre på denne reisen og ser frem til å forsyne norske spillere og fans med Nike innovasjon og design også de kommende årene.

Avtalen innebærer også et samarbeid med Unisport, som er en av Europas ledende nettbutikker innen fotballutstyr. Unisport styrker dermed sin posisjon på det norske markedet, og vil være sentrale i leveransene mot flere viktige målgrupper i norsk fotball.

- Fotball er mye mer enn bare sport. Den står for fellesskap, samvær og ikke minst fantastiske opplevelser. Samarbeidet med NFF er et annet initiativ på veien, for å gjøre enda flere fotballdrømmer til virkelighet. Ved å bli NFFs offisielle retail partner forankrer vi vår posisjon i Norge og ser frem til de neste seks årene av partnerskapet med stor glede. Det er tydelig for oss at NFF er et av de mest innovative nasjonale fotballforbundene, og reisen de er på er vi begeistret for å bli en del av, sier Michael Burk, Chief Executive Officer i Unisport.

Markedsdirektør Runar Pahr Andersen i NFF er strålende fornøyd med den nye avtalen og ser frem til et spennende trepartssamarbeid.

- Vi er stolte og glade over å forlenge vårt samarbeid med Nike. Vi har store ambisjoner for norsk fotball og da er det godt å vite at man har den største og mest innovative leverandøren i ryggen. Vi vet at vi dermed kan tilby de beste produktene både til spillere, dommere, fans og andre som er en del av fotballen.

Han ser også frem til å få en sportskjede å samarbeide med og mener det åpner mange spennende muligheter

- For det første styrkes oppfølgingen av viktige målgrupper i norsk fotball med denne avtalen. Dette gjelder kretser og klubber lokalt, men også dommere. Unisport er svært profesjonelle og en ledende aktør innen netthandel, og vi ser frem til å styrke oss innen digital varehandel fremover.

Bilder

Foto: Bildbyrån
Foto: Bildbyrån
Last ned bilde
Foto: Bildbyårn
Foto: Bildbyårn
Last ned bilde

Om Norges Fotballforbund

Norges Fotballforbund
Norges Fotballforbund
Sognsveien 75 J
Oslo

21 02 93 00https://www.fotball.no

Følg pressemeldinger fra Norges Fotballforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Fotballforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Fotballforbund

Kronikk: Fotballklubbenes grønne mulighet6.3.2024 10:50:38 CET | Pressemelding

Til redaksjonen, Her er en kronikk fra fotballpresident Lise Klaveness + bilde til fritt bruk for redaksjonen. Fotballklubbenes grønne mulighet Norske kunstgressbaner bidrar til fantastisk aktivitet, men også til store utslipp av mikroplast i naturen. Heldigvis har det kommet en løsning for norske klubber – og en gyllen mulighet for trenerne. Lise Klaveness, president i Norges Fotballforbund En lang vinter går mot vår. Sikre tegn er mindre snø og mer synlig gummigranulat – disse små sorte kulene som har vært helt avgjørende for kunstgresseventyret i Norge, aktivitetstilbud og sosiale felleskap for nesten 350 000 spillere – året rundt. Slagsiden av eventyret er naturligvis miljøaspektet. Kunstgressbaner står for det nest største landbaserte utslippet av mikroplast i naturen. Problemet er at gummikulene i for stor grad fortsatt havner på avveie. Alle som har vært på en kunstgressbane vet hvor enkelt de svarte kulene lurer seg inn i hjemmet. Hvert år er det estimert at 1500 tonn mikroplas

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye