Nexans befester sin posisjon som markedsleder innen undersjøiske systemer gjennom rammeavtale med BP

Halden-fabrikken produserer umbilicals og høyspente sjøkabler for verdensmarkedet.

Avtalen gir Nexans rammer for levering av umbilical-systemer og DEH-systemer over hele verden, og den legger spesielt til rette for leverandørstyrte løsninger. Produktene skal utvikles, testes og produseres ved Nexans’ spesialfabrikker i Halden og Rognan.

Winifred Patricia Johansen, Key Account Manager for BP og Business Development Manager for Afrika i Nexans Norway, sier: – Denne globale rammeavtalen med BP er resultatet av et langvarig samarbeidsforhold som gagner begge parter. Kontrakten tar høyde for dagens og fremtidens markedsforhold, slik at vi kan oppfylle BPs behov på en fleksibel og konkurransedyktig måte. Samarbeidet med BP styrker vår posisjon i markedet som en sentral strategisk leverandør av undersjøiske systemer.

Selskapet har omlag 1 550 ansatte og er en del av Nexans konsernet med kommersiell virksomhet over hele verden og produksjon i 40 land. Konsernet sysselsetter omlag 26 000 medarbeidere og er notert på børsen i Paris. Du finner flere opplysninger hvis du klikker deg inn på www.nexans.no.