Newsec Norge

Newsec og Basale slår seg sammen

30.11.2016 09:00 | Newsec Norge

Newsec har inngått en avtale med OBOS om kjøp av alle aksjene i Basale. Dette betyr at Newsec Asset Management og Basale vil slå seg sammen fra og med 1. januar 2017. Med dette gjør Newsec et strategisk grep for å befeste sin posisjon i det nordiske markedet. For Basale gir det større muligheter til å vokse i nye retninger og investere ytterligere i sine medarbeidere og kunder.

“Trondheims-baserte Basale kan være stolte av å ha utviklet selskapet til det det er i dag. Basale har vært en god investering for OBOS, og vi tror vi har vært en god og stabil eier for selskapet. Newsec har forvaltning av næringseiendom som sin kjernevirksomhet. Jeg er sikker på at de, sammen med alle de ansatte i Basale, er de rette til å ta selskapet videre“, sier konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS.

Newsec er i dag Nord-Europas ledende selskap innen eiendomsforvaltning. Inkludert Basale, vil Newsec ytterligere bekrefte sin posisjon som en komplett tjenesteleverandør innen rådgivning og forvaltning av eiendom, og vokser fra 700 til ca. 1 000 medarbeidere med ca. 260 mrd. SEK under forvaltning. Hvert år megler Newsec leieavtaler på 0,5 millioner kvadratmeter, gjennomfører transaksjoner for mer enn 30 mrd. SEK, og utfører også verdivurderinger i eiendomsmarkedet med underliggende eiendomsverdi på mer enn 1 000 mrd. SEK.

“Fra Newsecs side ser vi på dette som en fantastisk mulighet for å få tilgang til et kompetent nettverk over hele Norge. Basale er ledende i dette markedsområdet, med mange langsiktige og solide kundeforhold“, sier Bjørn Lindeborg, CEO i Newsec Nordic Asset Management AB.

I fremtiden vil Newsec levere forvaltningstjenester i Norge under navnet Newsec Basale, og Hilmar Auran vil bli administrerende direktør i det nye selskapet.

“Jeg er svært fornøyd med å bli en del av Newsec. For meg representerer de fremtidens eiendomsforvaltning, og vi ser frem til å få tilgang til deres kunnskaper og slutte oss til et lag av dedikerte medarbeidere med kunden i fokus“, sier Hilmar Auran, administrerende direktør i Basale.

Eiendomsmarkedet blir stadig mer konsolidert, og digitale løsninger utfordrer gamle arbeidsmetoder. En selskapsstruktur som tilbyr medarbeidere og kunder ekspertise på toppnivå, og sikrer fokus på investeringer i ny teknologi, er en konkurransemessig fordel. Newsec Basale kan tilby nettopp dette. Både kunder og medarbeidere vil ha fordeler av at vi blir en del av et konsern med Norden som hjemmebase, hvor innovasjon og engasjement for vårt forretningsområde står i fokus.

For mer informasjon:
Bjørn Lindeborg
CEO Newsec Nordic Asset Management AB

Hilmar Auran
administrerende direktør Basale

Per Hjorth
styreleder Newsec Norway

161130- pressemelding.pdf

Om Newsec Norge

Newsec Norge
Postboks 1800 Vika

Følg saker fra Newsec Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Newsec Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.