NEWBIE: TILBAKE TIL 40-TALLET

23.6.2016 09:00 | KappAhl

I høst fokuserer Newbie på 40-tallets retrotrend med fransk romantikk i kombinasjon med natur. En komplett og tidløs retrokolleksjon som enkelt kan mikses og matches. Dessuten er den produsert utelukkende i bærekraftige materialer.

Høsten/vinteren 2016 presenterer Newbie en kolleksjon med ekte fascinasjon for skogen. Bjørner, kongler og trær har satt synlige spor i denne høstkolleksjonen. I sortimentet finner vi blant annet bodys med skogsmotiver, selebukser, bomberjakke og strikkede gensere med jacquardmønster. Tidløse produkter med sterkt inspirasjon fra 40-tallets retrotrend. Kolleksjonen kommer i dempede toner av petrol, grønt og grått, kombinert med varme brune og beige innslag som er hentet direkte fra naturen.

Newbie presenterer også en kolleksjon inspirert av romantikkens Art Nouveau i kombinasjon med velkledde franske barn. En spennende miks av søte detaljer og mønstre. I høstens kolleksjon finnes kjoler og bodys med håndmalte blomster, overaller og jakker. Gjennom bruk av blonder, krager og volanger suppleres stilen med romantiske og franske innslag. Fargepaletten er i blek lavendel og petrol, samt antikkbeige. Mørkegrå og offwhite benyttes som aksentfarger og skaper en dramatisk og moderne twist.

Newbie produseres kun i bærekraftige materialer, i høst benyttes både økologisk bomull og resirkulert polyester. Kolleksjonene er tilgjengelige hos KappAhl og i Newbie Store høsten 2016.

For mer informasjon og utlån av produkter, kontakt: Annelie Lindvall Brunsvik, presseansvarlig KappAhl Norge.

Tlf. 930 28 095, annelie.lindvall@kappahl.com.

KappAhl vil skape prisgunstig mote i god kvalitet – produsert med respekt og omsorg for mennesker og miljø. I dag er 38% av selskapets produkter bærekraftsmerket.

KappAhl grunnlagt 1953 i Göteborg er en av Nordens ledende motekjeder med nærmere 380 butikker i Sverige, Norge, Finland og Polen samt Shop Online. Vår forretningsidé er å tilby tidsriktig mote i egen design til kvinnen midt i livet og hennes familie.

2014/2015 var omsetningen 4,6 milliarder SEK og antall ansatte cirka 4 000 i åtte land. KappAhl er børsnotert på Nasdaq Stockholm.

Mer informasjon på www.kappahl.no